Za zrakoplovom MH370 koji je nestao 8. ožujka na redovnom letu iz Kuala
Lumpura za Peking tragaju spasioci iz dvadesetak zemalja. Šest
zrakoplova i dva broda pretražuju zabačeni južni dio Indijskog oceana
gdje je satelit početkom tjedna uočio ostatke moguće olupine.
Australija, koja je prva objavila moguću lokaciju zrakoplova i koja
koordinira akciju spašavanja, upozorila je da bi se moglo raditi o izgubljenom brodskom kontejneru ili nekim drugim velikim predmetima.
Kina, Japan i Indija šalju dodatne zrakoplove, a australski i kineski
brodovi također plove prema području udaljenom više od 2000 kilometara
jugozapadno od Pertha.
“Iako su svi zrakoplovi i plovila opremljeni s naprednom tehnologijom,
veći dio potrage odvija se u stvari vizualno, više se oslanjajući na
ljudsko oko nego na tehničko čarobnjaštvo”, slikovito se izrazio
australski premijer Warren Truss.
Kazao je da će se potraga nastaviti sve dok se spasilačke ekipe ne
uvjere da je daljnje pretraživanje područja uzaludno, “a taj dan još
nije došao”.
Australske pomorske vlasti operaciju i dalje smatraju operacijom potrage
i spašavanja. Zrakoplovi i brodovi ponovo pretražuju i Andamansko more
između Indije i Tajlanda ne bi li naišli na tragove kojima bi mogli
razriješiti jednu od najvećih zagonetki modernog zrakoplovstva.
Istražitelji sumnjaju da je Boeing 777, koji je poletio iz Kuala Lumpura
nešto iza ponoći, namjerno skrenut s kursa, što upućuje na otmicu ili
sabotažu, no ne isključuju niti tehničke probleme.
“Crna kutija“, uređaj koji snima tehničke informacije
o letu aviona kao i glas pilota za vrijeme leta, odašilje elektronski
signal oko 30 dana, nakon čega je još teže locirati nestali zrakoplov.