Tomislav Mrduljaš, direktor Melodija Jadrana s odmakom od četiri mjeseca osvrnuo se na premijerno izdanje festivala:
– Melodije Jadrana ove su godine imale premijerno izdanje a danas, nekoliko mjeseci kasnije upravo te pjesme dominiraju hrvatskim eterom. Posebno smo ponosni zbog toga što se nije dogodio samo još jedan glazbeni festival u nizu, nego je stvorena nova pozornica za reviju naše domaće glazbe po mjeri autora i izvođača u vremenu u kojem živimo. Sretni smo što su se odazvali svi naši najeminentniji autori i izvođači, te smo ‘pustili u svijet’ putem tv prijenosa prekrasnu sliku fantastičnog prostora Galerije Meštrović, a ovo ljeto uljepšali novim pjesmama. Posebno smo zahvalni svim pokroviteljima bez kojih bi bila nemoguća realizacija ovog velikog glazbenog projekta. Da se radilo o promišljanju o svim detaljima pokazuje i činjenica da se vizualni identitet Melodija našao u finalu Zagreb Design Weeka.
– Nakon tri mjeseca urađena je detaljna analiza uspješnosti Melodija, te medijske praćenosti na više nivoa. Kako bi se reklo, brojke ‘ne lažu’, pa smo upotrijebili dostupne podatke da bi došli do rezultata. Izuzetno je velika slušanost svih pjesama sa Melodija tako da pojedine dosežu i milijunske preglede na YT i drugim digitalnim platformama. Radijski eter je zadnja tri mjeseca preplavljen pjesmama s Melodija, što znači da su i radijski urednici prepoznali kvalitetu ponuđenog. Potrudili smo se zadovoljiti različite glazbene afinitete, kako u večeri novih pjesama, tako i s programom prvih dviju večeri. Po dobivenim podatcima izuzetan je bio i interes medija, koji su pratili sva događanja sa velikim zanimanjem.
– Što nam je vrlo važno, Melodije Jadrana su se pokazale kao odlična platforma za prezentaciju i očuvanje naše zabavne glazbe. Drago nam je da smo sa kvalitetnom glazbenom ponudom uspjeli podariti dodatnu snagu onoj glazbi sa kojom smo odrastali i koju volimo.
– Postavljajući Melodije Jadrana na čvrstim temeljima dobre i kvalitetne glazbe, sa jakim autorsko izvođačkim timom koji zna prepoznati ukus publike, ne bojimo se za njihovu budućnost. Ljestvica sa ovogodišnjim izdanjem je podignuta vrlo visoko, ali vjerujte, spremni smo za nove izazove i da Melodije 2024. napravimo još atraktivnijima. Dat ćemo publici nove kvalitetne glazbene programe sa nizom odličnih pjesama koje će rado slušati i pjevati zajedno sa nama.
Prema javnim podacima FokusKontrol ljestvice, pjesme s Melodija Jadrana 2023. osvajaju radijski eter širom Republike hrvatske te je čak 14 pjesama našlo svoje mjesto na HR TOP 20 tjednim top listama u periodu 26.06.2023 – 17.09.2023. prema praćenju emitiranja na 135 hrvatskih radio postaja. U istom periodu u zbroju svih emitiranja pjesama koje su ušle u TOP 20 pjesme sa Melodija Jadrana 2023. zauzele su udio emitiranja od 32,47% i 43,22% udio u broju pjesama koje su činile TOP 20.
Od pjesama izvedenih na ovogodišnjim Melodijama glazbeni urednici domaćih radiopostaja najviše vrte pjesmu „Nemoj“ u izvedbi Nine Badrić i Petra Graše koji predvode u HR Top 40, zatim „Ajmo u đir“ Belana i Mie Dimšić, „Jubavi svitlo“ Zorice Kondže i Houdeka, Rišpetovu pjesmu „Pitali me anđeli“, „Idi ti“ Jelene Rozge, „Kad god poželiš“ Marka Kutlića, „Zalazak“ Matije Cveka, „Ako ona nije ta” Ivica Sikirić Ićo i Giuliano. “Naopaka pjesma“ grupe Pavel, Kad Bi“ grupe Cambi… I ostale pjesme polako osvajaju srca radijskih urednika i publike.
Osim na radiju, pjesme s Melodija Jadrana ostvaruju odlične rezultate i na glazbenim streaming platformama te su pojedine pjesme preslušane više od milijun puta, te imaju brojne preglede na YouTubeu od kojih izdvajamo prve četiri po broju pregleda:
Petar Grašo i Nina Badrić – NEMOJ (Official music video) 2,8 mil. pregleda
Jelena Rozga – IDI TI (MELODIJE JADRANA 2023) 1,5 mil. pregleda
Sergej // DAJ STA DAS (Official video) 2023 1,1 mil. pregleda
Adi Šoše – NAJLJEPŠI CVIJET (Official video) 1 mil. pregleda
Prema predstavljenim podacima, glazbenici, autori i izvođači sa ovogodišnjih Melodija Jadrana mogu istinski biti sretni i zadovoljni jer su radijski slušatelji, glazbeni urednici i cjelokupna glazbena publika širom lijepe naše prepoznale kvalitetu pjesama te njihovu interpretaciju u nezaboravnom ambijentu Galerije Meštrović.
Ovi impozantni podaci, siguran su pokazatelj da nakon ovogodišnjeg uspjeha, Melodije Jadrana već sad pretendiraju postati tradicionalan snažan glazbeni događaj na samom početku ljeta kao uvertira vrhuncu ljetne sezone. Predstavljanjem novih skladbi najpoznatijih izvođača, kao i novih glazbenih imena, Melodije Jadrana povezale su naš mediteranski glazbeni izričaj i nove trendove u suvremenoj glazbi. Nakon fenomenalnog starta, perspektiva same manifestacije otvara mogućnost internacionalizacije prema zemljama koje povezuje Jadransko more.