Ukupno će
pet usluga biti omogućeno projektom “Implementacija e.Standarda i daljnje
unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga” koji provodi Središnji državni ured
za razvoj digitalnog društva, piše Poslovni dnevnik.
Cilj
projekta je, rekao je Bernard Gršić, državni tajnik SDURDD-a, omogućiti
ujednačen pristup te standardizaciju elektroničkih usluga, kao i njihovu
nadogradnju.
-Javnim elektroničkim
uslugama želimo građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme u obavljanju javnih
usluga te učiniti taj proces i komunikaciju jednostavnijom, rekao je Gršić na
predstavljanju projekta.
Samo kroz
NPOO za digitalnu je transformaciju rezervirano 1,3 milijardi eura. Trenutačno
su kroz sustav e-Građani dostupne 104 elektroničke usluge koje je koristilo 1,8
milijuna građana.
Da po tom pitanju državni ured zadužen za digitalizaciju javnog sektora ima
mnogo posla pokazalo je i neki dan objavljeno izvješće Europske komisije
“Digitalno desetljeće” (bivši DESI indeks). Prema njemu Hrvatska najviše
zaostaje upravo u pružanju javnih digitalnih usluga.
Ono što je
najveći nedostatak procesa digitalizacije javnog sektora je činjenica da
podaci, odnosno razni registri i baze podataka, između tijela državne i javne
uprave nisu povezani. To pak znači da građani i poduzetnici za svaku traženu
digitalnu uslugu iznova moraju davati podatke.
-Potrebna
je interoperabilnost, odnosno mogućnost razmjene podataka, poručuje Gršić. Na
tome se radi kroz projekt državne sabirnice, a na koju je, kaže Gršić,
trenutačno spojeno 30-ak registra te više od 170 javnih tijela. U konačnici,
sustav bi trebao funkcionirati tako da od korisnika samo jednom traži podatke.
A kroz
jučer predstavljen projekt, koji je nastavak projekta Unaprjeđenje sustava
elektroničkih usluga, radit će se na digitalizaciji elektroničkih standarda,
kojih su se državna tijela obvezna držati odlukom Vlade od 2021.
Nakon 28
mjeseci, koliko će trajati njegova provedba, napravljena će biti web stranica
sa svim informacijama o e.Standardu. Upravo bi taj portal tijelima javne uprave
trebao olakšati implementaciju e.Standarda jer će sve informacije o njemu biti
dostupne na jednom mjestu.
Također, napravljen će biti i informacijski sustav, kojem će moći pristupiti
ovlašteni službenici, i u kojem će javna tijela moći prijavljivati svoje
usluge. Usto, tri će elektroničke usluge, objasnio je Dejan Vukelić, voditelj
projektnog tima u SDURDD-u, biti nadograđene.
Tako će u
sklopu projekta vrijednog 1,1 milijun eura, a koji se sufinancira iz Europskog
socijalnog fonda, Državna geodetska uprava nadograditi registar prostornih jedinica.
Državni zavod za intelektualno vlasništvo će nadograditi prijavu intelektualnog
vlasništva, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo zdravstva
sustav priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija.
-Te će
aplikacije biti provedene kroz naš informacijski sustav. Kroz projekt mi
partnerima, uvjetno rečeno, plaćamo nadogradnju njihove elektroničke usluge dok
oni nama pomažu u testiranju informacijskog sustava, ističe Vukelić.
Dodaje i
da će 240 službenika biti educirano za njegovo korištenje. Kad sve bude
završeno, korisnici će dobiti ujednačen pristup javnim digitalnim uslugama. No,
konačni je cilj Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva
razvijati sustav koji će korisnicima omogućiti kompleksnije usluge, odnosno one
koje omogućavaju rješavanje više životnih situacija na jednom mjestu, poručio
je državni tajnik Gršić.
Za takav
sustav pak, osim mnogo posla, stoji i mnogo, uglavnom EU novca. Samo kroz NPOO
za digitalnu je transformaciju rezervirano 1,3 milijardi eura. Trenutačno, naime,
naveo je Gršić, kroz sustav e-Građani dostupne su 104 elektroničke usluge koje
je koristilo 1,8 milijuna građana.