U Dubrovniku predstavljen prvi hibridni brod izgrađen u hrvatskom brodogradilištu

Hibridni brod „LACROMA“ izgrađen u brodogradilištu Dalmont u
Kraljevici prvi je hibridni brod izgrađen u hrvatskom brodogradilištu koji će
ploviti Jadranskim morem i služiti za prijevoz putnika, a povezivat će
Arboretum Trsteno s otokom Lokrumom, odnosno s njegovim Botaničkim vrtom, piše Dubrovački dnevnik.

Izgradnja broda financirana u okviru EU projekta „Povijesni
vrtovi dubrovačkog područja“. Naručitelj izgradnje je Javna ustanova Rezervat
Lokrum, dok je suglasnost za zaključenje ugovora o javnoj nabavci broda s
najpovoljnijim ponuditeljem, društvom Dalmont d.o.o., a temeljem provedenog
postupka javne nabave, dalo Gradsko vijeće Grada Dubrovnika. Ugovorena vrijednost
nabavke navedenog broda iznosi 8.701.125,00 kuna s PDV-om (~1.155.527 €).

-Radujem se da smo s današnjim danom uspješno okončali
projekt Povijesni vrtovi dubrovačkog područja koji se provodi 1. prosinca 2018,
godine, a sve zahvaljući dobroj suradnji s korisnikom projekta, Hrvatskom
akademijom znanosti i umjetnosti te našim dragim partnerima, Turističkoj
zajednici Grada Dubrovnika i udruzi Dart. Otvorenjem brodske linije ostvarili
smo cilj projekta, a to je povezati dva zaštićena područja,
kazala je Nikolina
Grković
, ravnateljica JU Rezervat Lokrum i zahvalila se suradnicima. 

-Ovo je definitivno dan od velikog značaja za mene, a
vjerojatno i svih vas. Došao je dan da nakon nešto više od godinu dana predanog
rada i razvoja isporučimo brod, prvi u Hrvatskoj na hibridni pogon, sagrađen po
pravilima Hrvatskog registra brodova. To je zaista velika referenca i za sam
Lokrum, za Dalmont, a vjerujem i za sam Registar brodova,
kazao je voditelj
tehničkog odjela Dalmonta, Robert Miletić. 

-Danas kad zaplovimo pristupit ćemo Trstenom na najljepši
mogući način, onako kako su to činili mnogi prije nas. Puštanje u promet ove
morske linije za Trsteno i to one koja ga spaja s prelijepim lokrumskim
vrtovima je naljepši mogući završetak ovog velikog projekta,
kazala je akademkinja
Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti i voditeljica Zavoda za povijesne
znanosti u Dubrovniku Nela Lonza.

 

Okupljenima se obratio i gradonačelnik Mato Franković.

-Ja bih ovaj iznimno važan čin sročio u tri riječi:
održivost, prvi, europski fondovi. Te tri riječi održavaju ono za što smo se
zalagali posljednjih šest godina i na čemu svakodnevno baziramo naš posao.
Dubrovnik je zasigurno prvi grad u Hrvatskoj koji je započeo program održivosti
u turizmu. Rezervat Lokrum današnjim činom postao je prva ustanova u Republici
Hrvatskoj koja ima brod na hibridni pogon, ne samo ustanova, nego uopće
, kazao
je Franković i dodao da je projekt bio iznimno zahtjevan, ali da u nijednom
trenutku nisu pomislili odustati. Zahvalio se svima koji su bili uporni i naglasio
da su sretni i ponosni.

Državna tajnica Ministarstva regionalnog razvoja i europskih
fondova se zaključno obratila okupljenima. 

-Ovaj projekt idealan je primjer smisla i cilja poziva kroz
koji je financiran. Sam projekt se direktno naslanja na projekt Respect the
City ove gradske uprave jer radi na disperziji posjetitelja iz stare gradske
jezgre. Meni je pripala čast da budem kuma ovom brodu i na tome vam srdačno
zahvaljujem. Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez suradnje, komunikacije i
partnerskog odnosa svih sudionika na projektu. Ovaj projekt, kao većina
europskih projekata, nije bio bonaca, nije bio bonaca, više je bio nemirno more,
ali zahvaljujući tome svi smo postali iznimno vješti pomorci,
kazala je
Raguž

Karakteristike broda:

– dužina 15 metara
– kapacitet 50 putnika (plus posada)
– maksimalna brzina 18 čvorova
– prilagođen osobama s invaliditetom

Brod je blagoslovio fra Ante Gavranović iz crkve Svetog
Križa u Gružu. 

POSLJEDNJE DODANO: