Od 2024. godine u automobilima će biti obavezan novi monitor

Od 7. srpnja 2024. novi monitor bit će obavezan za nova
vozila registrirana u EU. Tako kaže EU uredba.

Radi se o crnoj
kutiji koja prikuplja i pohranjuje niz podataka, piše Fenix.

Na primjer: brzina vozila, broj okretaja
motora, kut upravljanja, ponašanje pri
kočenju, položaj vozila, nagib vozila, djelatnost
sigurnosnih sustava

U slučaju nesreće,
monitor je namijenjen prikupljanju anonimnih podataka o vožnji iz
vozila, objašnjava Savezno ministarstvo prometa. Rezultati iz ovoga trebali bi
pomoći u istraživanju nesreća i dovesti do boljih sigurnosnih pomoćnika u
automobilima. Nakon nesreće, sami podaci zasad ostaju u automobilu i mogu se
očitati posebnim uređajima.

Prema pisanju
ADAC-a, suverenost nad ovim podacima leži na vozaču. No, postoji jedno
ograničenje: “Da bi se utvrdilo kako je došlo do nezgode u vezi s građanskim
ili kaznenim postupkom, sud ili državno odvjetništvo može angažirati vještaka
za očitavanje podataka iz EDR-a.”

Međutim, sustav nije
namijenjen da zamijeni klasično stručno mišljenje: Uostalom, nesreća često
uključuje više od jednog sudionika u prometu. I njihovi se podaci naravno ne
pohranjuju u EDR drugog automobila.

Usput: tehnologija
nadzora možda je već instalirana u nekim vozilima. Prema uredbi,
proizvođači su morali razmotriti tehnologiju za “snimanje podataka vezanih uz
događaj” u potpuno novim modelima od sredine 2022. godine.

Prema EU, “snimanje
podataka povezanih s događajima” znači sustav “koji služi isključivo za
bilježenje i pohranjivanje kritičnih parametara i informacija povezanih s
nesrećom neposredno prije, tijekom i neposredno nakon udara”. To znači da se
podaci mjere kontinuirano, ali se trajno pohranjuju samo ako senzori automobila
registriraju odgovarajući “događaj” (tj. nesreću). Vozači se stoga ne trebaju
bojati da će njihove rute i navike biti špijunirane.

Gotovo dvije trećine
sudionika ankete Innofacta (62 posto) željelo bi takvu tehnologiju koja
prosljeđuje anonimne podatke iz automobila. No, tek trećina (36 posto)
ispitanih je za dopuštanje takvih podataka za razjašnjavanje nesreće na sudu.

Sličan broj ispitanika (34
posto) u potpunosti odbija crnu kutiju u automobilu, dok se oko četvrtina ispitanih
(23 posto) tome protivi zbog zabrinutosti za zaštitu podataka. Institut za
istraživanje tržišta Innofact anketirao je ukupno 1.014 vlasnika
automobila za web stranicu Leasingmarkt.de.

POSLJEDNJE DODANO: