Svaka treća poginula osoba na našim cestama je vozač motocikla. Protekle dvije godine život ih je izgubilo 150. Osim prebrze vožnje, uzroke nesreća mnogi vide i u zastarjelom programu polaganja vozačkih ispita za motocikle. – piše HRT.
S prvim danima proljeća ceste osvajaju motociklisti. Najčešći uzroci nesreća su neprilagođena brzina i oduzimanje prednosti, ali problem stvara i stanje na cestama.
– Masa uvjeta utječe na sigurnost motocikla, nečistoća na cesti, tekućina, zaostataka od prometnih nesreća, asfalt bude klizav, lako se izgubi kontrola nad motociklom. Treba prilagoditi brzinu, držati razmak, ne voziti se između vozila, naveo je prometni motociklist Siniša Novak iz prve postaje prometne policije.
Pretprošle je godine u Hrvatskoj poginulo 76 motociklista, a prošle 71. Broj poginulih smanjio se i u gradu Zagrebu.
– Na području Policijske uprave zagrebačka prošle godine imamo zabilježenih 4,9 posto. Šest poginulih motociklista, što bi u odnosu na prošlu godinu bio pad od 30 posto jer smo ih tada imali 11, ispričao je Drago Bukovčak, pomoćnik načelnika prve postaje prometne policije Zagreb.
Vladimir Bitanga, instruktor vožnje već 40 godina, kaže da je problem i u programu za motocikliste u autoškoli. Kaže da se nije mijenjao posljednjih 30 godina. Smatra da polaznici previše vremena troše na poligonu, a premalo su na cesti.
– Poligonske radnje koje graniče s akrobatskim vještima. Njih treba izbaciti, treba više pažnje posvetiti školi vožnje i tehnikama vožnje jer imamo razne tehnike, a motori su sve snažniji i složeniji i u to treba ulagati, rekao je instruktor vožnje.
A interes za polaganje A kategorije sve je veći zbog gužvi u gradu, polaznici smatraju da će motorom brže i lakše stići na odredište.
Guma, kočnica i rasvjeta na motociklu najbitniji
Motociklistički su klubovi osobito brojni u Slavoniji. Što sami motociklisti kažu o uzrocima brojnih tragičnih nesreća u kojima sudjeluju ljubitelji vožnje na dva kotača?
– Nažalost, ceste su kakve jesu, pogotovo kod nas u Slavoniji, uvijek je početak sezone najkritičniji, radovi na poljoprivrednim zemljištima tijekom kojih se nanosi razna prljavština na prometnice, traktori koji nisu očišćeni prilikom dolaska na prometnice i onda su tu još nepripremljeni motociklisti, rekao je Zdravko Bošnjak, predsjednik Motokluba Osijek.
– Ako pogledate teško stradale i smrtno stradale, Osječko-baranjska županija je na samom dnu, to je zahvaljujući edukaciji te poligonu sigurne vožnje, ali i našim humanitarnim akcijama. Guma, kočnica i rasvjeta na motociklu su najbitniji. Propisana su obavezna kratka svjetla 24 sata za motocikle. Mi volimo reći u klubu da upalimo i duga svjetla preko dana da smo još uočljiviji, jer smo vrlo malo uočljivi, dodao je Bošnjak.
Apelirao je na vozače automobila da pripaze na motocikliste.