PLANOVI ZA SPLIT

Šuta najavio revitalizaciju Škvera, Kopilice i Most sv. Duje

Tomislav Šuta, HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita, zajedno s kandidatima za dogradonačelnike Mateom Dorčić i Ivom Bilićem, predstavio je planove za urbanu revitalizaciju sjevernog dijela splitskog poluotoka, uključujući Škver, Kopilicu i novi ulaz u grad preko Mosta sv. Duje.

Naš slogan je ‘Dajem ti rič’, a ‘Novo lice Splita’ jedna je od tri glavne teme. Uključuje revitalizaciju sjevernog dijela poluotoka i gradnju novog ulaza u grad preko Mosta sv. Duje, koji će se izgraditi u budućnosti – započeo je Šuta.

Kao izazov za grad, Šuta je istaknuo neredovitu isplatu koncesija i kašnjenje plaća u Škveru, kao i neiskorištene dizalice. Naglasio je potrebu za 200 tisuća kvadratnih metara prostora koji bi bio ključan za poslovni segment, stambene objekte, vezove, šetnice i očuvanje moderne brodogradnje.

Jasna je poruka da Grad treba dobiti barem 200 tisuća metara kvadratnih prostora na upravljanje, jako bitnog za poslovni segment, za stambeni kao i za vezove, šetnice i sve što mu je potrebno u ovom trenutku, a da pritom zadrži vid moderne brodogradnje. U poduzetničkom aspektu želimo centar umjetne inteligencije kakav Europska komisija zaziva u svakoj državi članici Europske unije – objasnio je Šuta.

Govoreći o Mostu sv. Duje, Šuta je najavio da se u sljedeće tri godine očekuje građevinska dozvola i početak financiranja putem bespovratnih sredstava EU-a. Dodao je da će Grad Split početi s izradom prostorno-planske i projektne dokumentacije od 1. lipnja 2025. godine.

Grad Split nažalost nije riješio prostorno-plansku i projektnu dokumentaciju. S druge strane, mi ćemo zasigurno od 1. lipnja 2025. krenuti s njenim donošenjem i izradom projektne dokumentacije. Valja napomenuti kako su sve ove ceste pod ingerencijom Grada Splita. K tome, cjelokupna se situacija reflektira i na istočnu obalu, gdje se trebaju sagledati i područja Dubrovačke ulice, Poljičke… Ova je tema, stoga, ključna za Split koji zaslužuje nov ulaz povezan s tunelom Vučevica koji je u izgradnji.

Šuta se osvrnuo i na projekt Kopilica, koji je, kako je rekao, još uvijek neriješen unatoč idealnim uvjetima za donošenje GUP-a. Planira izraditi arhitektonsko-urbanistički natječaj za realizaciju ovog projekta, koji uključuje glavnu željezničku stanicu i novu bolnicu.

Uz to, dosad su svim gradonačelnicima bila puna usta rješavanja projekta Kopilica. No ona i dalje stoji neriješena premda je aktualna vlast sa 16 ruku u Gradskom vijeću imala je idealne uvjete za donošenje GUP-a. Mi ćemo sigurno izraditi arhitektonsko-urbanistički natječaj, nužan za realizaciju. Ondje će se nalaziti glavni željeznički kolodvor pa i, kako se zalažemo, nova bolnica, za što će trebati nekoliko godina. Sjeverni dio mora odražavati novu viziju razvoja Splita za bolje sutra svih mladih – zbog čega ondje planiramo i stambene te niz drugih sadržaja poput vrtića i škola – čime ćemo pokazati da smo prvi grad u Dalmaciji i postati prvi u Hrvatskoj – rekao je Šuta.

Matea Dorčić, pročelnica županijskog Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet, predstavila je detalje Mosta sv. Duje. Most će biti dug 1500 metara, a širina plovnog prostora bit će 200 metara, s visinom od 55 metara. Bit će prilagođen za teretne brodove i 90% kruzera, a pristup sa kaštelanske strane bit će povezan s Jadranskom magistralom i Kaštel Sućurcem.

Dorčić je također istaknula da se trenutno provode geofizička istraživanja nosivosti terena ispod morskog dna, a Hrvatske ceste najavljuju raspisivanje natječaja za idejno rješenje mosta u lipnju. Projekt se uspoređuje s Pelješkim mostom, a predviđeni trošak bit će nešto više od 100 milijuna eura.

Šuta i njegovi suradnici naglasili su važnost infrastrukture za zadržavanje mladih obitelji te su predstavili plan za besplatan vrtić za svu djecu do 2030. godine. Također, u Škveru planiraju rješenje za vrtiće u suradnji s DIV grupom i Tomislavom Debeljkom, kao i pronalaženje investicija za prenamjenu prostora.

U kratkoročnom periodu nastojat ćemo osigurati dodatna vrtićka mjesta, a dugoročno ćemo koristiti EU fondove za razvoj brownfield lokacija poput Škvera – zaključio je Bilić.

POSLJEDNJE DODANO: