Sve više romobila na cestama, stižu nova pravila

Električni su romobili sve češći na našim ulicama. Jednostavni za korištenje – u vrijeme inflacije i energetske krize donose i uštedu. Za njihove vozače uskoro će vrijediti nova, stroža pravila…
Vožnja na romobilu do posla i natrag za Nikolu je najbolja opcija. U njegovoj obitelji to je već četvrti romobil.
– Odlučio sam se za vožnju romobilom jer su brzi, praktični, nema gužve za njih – kaže Nikola.
Od 15. srpnja električni romobili postali su osobna prijevozna sredstva. U tu kategoriju svrstale su ih u Saboru izglasane izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama.
– Vjerojatno će te izmjene zakona morati biti i drugačije u narednim godinama, ali za sad mislim da je napravljen jedan korak unaprijed gdje se može reći da su oni konačno postali legalni i postoje pravila po kojima se oni moraju ponašati – objašnjava prometni stručnjak Marko Ševrović.
Prema novim pravilima, biciklističkom stazom vozit će najviše 25 km/h, a oni koji su brži moraju biti registrirani. Ako staze nema – smiju voziti nogostupom, ali ne više od 5 km/h – brzinom hoda pješaka. Kada nema ni staze ni pločnika, vozači romobila smiju se kretati dionicom ceste na kojoj je brzina ograničena na 50 km/h i na kojima je to dopušteno prometnim znakom.
– Brzinu električnih romobila treba gledati sustavno, ako se ide previše restriktivno primjerice da se brzina ograniči na brzinu hoda, tada romobili postaju beskorisni, naglašava prometni stručnjak Željko Marušić.
Brzina je ono što muči i dio korisnika.
– Pokušavaju ograničiti snagu romobila na 600 vata što je potpuno besmisleno jer postoje dijelovi grada i dijelovi Hrvatske gdje vam treba jak romobil. To je kao da u Hrvatskoj ograničite da auto ne smije imati više od 150 konja, kaže Goran Petković, predsjednik Hrvatske udruge vozača električnih romobila “HUVER”. – piše HRT.
Prema procjenama, u Hrvatskoj je oko 20 000 električnih romobila, a broj im raste iz dana u dan.
– U ovoj godini, primjerice kod srednje klase električnih romobila bilježimo porast čak preko 200% – ističe Ivana Bijelić, distributer električnih romobila.
Na romobil smije samo jedna osoba, vozači moraju nositi kacigu i ne smiju imati slušalice – a sve zbog sigurnosti svih sudionika u prometu.

POSLJEDNJE DODANO: