Za njega ste sigurno čuli. Posebno prije četiri godine kada je bio pobjednik prvog TV showa takvog formata ”Startaj Hrvatska”. Svojom karizmom i iskrenošću, kao i pričom osvojio je srca publike kao i Interspara koji je napravio veliku narudžbu njegovog proizvoda i od tada mu promijenilo život. Točnije, proizvod je bakin, a on se krije iza cijele poduzetničke ideje o nastanku branda ”Zorina mast”.
Dugopoljac Goran Čipčić, već više od pet godina uspješno plovi poduzetničkim vodama i gradi svoj brend na priči koja spaja elemente tradicionalnog i modernoga. Ništa to, ne bi bilo moguće da bakina mast koju je radila 60 godina nije polučivala rezultate i pozitivne komentare prije nego što je cijela priča ugledala svjetlo dana.
U njemu je oduvijek čučao duh poduzetnika. Škola ga nije pretjerano zanimala, kaže da je pomalo bio kampanjac u školi. Upisao je Ekonomski fakultet u Splitu, ali nije ga završio jer je ga je splet životnih okolnosti uveo u poduzetništvo. S 22 godine krenuo je prodavati bakinu mast preko društvenih mreža. U tome je oduvijek vidio potencijal iako baka tome nije pridodavala posebnu važnost. Paralelno je radio na baušteli i ”brendirao” mast sa svojim prijateljem koji je kreirao objave. I nije to bilo uopće tako loše, priča nam Goran, ali oduvijek je u tome vidio puno veći potencijal.
Želio je da se za ”Zorinu mast” čuje jer je znao koliko je ljudi ta krema pomogla pa je tako svoj projekt prijavio na Startaj Hrvatska i pobijedio. Unatoč brojnim kritikama da on ne može nastaviti bakin ”posao”, dokazao je potpuno suprotno. I sada, gledajući godinama unatrag ponekad nije svjestan koliko je toga prošao. Svjestan je bio da ga ljudi gledaju sa skepsom, kao i činjenicom da je mlad i da mu neće vjerovati da je on taj koji to može nastaviti. A sada brend ”Zorina mast” broji 26 proizvoda za njegu lica i tijela.
-Bio sam svjestan da mast ima priču i da radi rezultate. Imao sam viziju o cijelom projektu, a nismo na početku imali ništa. Babine sam kreme prodavao u običnim kutijama, nisam imao nikakvo pakiranje kao što je to sada. Mjesecima sam učio recept i da to sve uhvatim kako treba. Bila je to osjetljiva faza kada sam od babe preuzeo ”kuhati” mast i prodavati. Mlad, neiskusan, a iza sebe nisam imao nikakvo pokriće.
S bakom Zorom bio je najpovezaniji od svoje preostale braće i sestre, a kaže da ona nikada nije sumnjala u njega. U kući mu nitko nikada nije bio u biznisu već je on taj koji je to započeo.
Goran uživa u ulozi poduzetnika. Voli odgovornost, odlučivanje i pomalo se vodi onom ”sam pao, sam se ubio”. Kaže da ga odgovornost jača, a što se tiče posla trenutno 15 ljudi radi na brendu ”Zorinu mast”.
-Kada me baba učila, nije bilo lako. Ona je to radila 60 godina, a sada ja krećem i preuzimam njen put. Izgleda da sve ide svojim tokom i prirodom, a u biznisu kao što brzo možeš postići rezultat tako možeš doživjeti i pad. Ja sebe vidim u biznisu, stvorili smo dobar tim koji mi puno znači, a imamo i poslovnog partnera koji nam pomaže raširiti našu liniju proizvoda.
Brend ”Zorina mast” gradi se na tradiciji i ”mrvi” znanosti, a to je od starta bio Goranov cilj. O proizvodima nije htio puno pričati već voli kada rezultati ljudi govore sami za sebe.
-Prvi osjećaj i dojam brzo se može dobiti, posebno kada ti netko kaže lijep komentar, to je dodatna motivacija. Kao i kad je baba bila tu, a meni se skupi puno toga. Uvijek je bila ”vatrogasac” i spremna na pomoć pa kad osjetiš tu ljubav i vjeru, nema ništa bolje. Dovoljno je pronaći jednu osobu koja ti vjeruje i koja je realna i zna da ćeš uspjeti. Ja sam imao tri osobe, kaže Goran.
Gledajući unazad pet godina od svojih početaka pa do sada Goran nam priča da ne može vjerovati koliko mu se život u tom periodu promijenio. Kaže da ga sadašnji posao ispunjava i ističe kako je to najljepši osjećaj, posebno za mladu osobu.
A kako je to raditi za ”sebe”?
-To je sve stvar kako tko voli. Meni to daje ispunjenost i to mi je najbitnije. Smatram da se svatko tim treba voditi. Materijalni dio je važan, ali nije po meni presudan.
Razmišljati ”van okvira” za mlade ljude u današnjem vremenu popriličan je izazov. Tempo života nikad nije bio brži, protok informacija također, a svemu tome bitno je pronaći balans. Osim toga, mladi trebaju shvatiti važnost rada na sebi, a ponekad promijeniti puno poslova kako bi došli do onoga pravoga. Goran je tako kroz svoj brend pronašao ono što ga čini sretnim, a kaže da mu je posao pomogao da izgradi vlastiti identitet koji mu je nedostajao.
-Nisam bio ispunjen do kraja. Prvo srednja pa fakultet, a nisam osjećao promjenu unutar sebe. Reći ću da je važno biti realan i u dubini sebe zaviriti za onim što te ispunjava. Znam da nije lako, to je konstantna borba za unutarnjim sobom, ali ona je bitna za svaku mladu osobu koja traži svoj put.
”Zorina mast” i dalje se nastavlja razvijati, a u planu su i neki novi proizvodi. Goranu je bitno razvijati posao, priču, kvalitetu, a srž svega je rad na ideji koja mu je promijenila život.
-Ideja je srž, klik rekao bih. Bez nje nema ništa. Ako netko ide raditi nešto svoje pitanje je hoće li to moći. Ali evo, nisam ni ja znao u sebi da ovo mogu. Da ste me to pitali na mom početku, ne bih rekao da ću ovoliko dogurati. Vidim po sebi za ove godine da sam upoznao sebe uz ovaj posao i nastavljam na tom planu.
Dok smo mladi puno je lakše napraviti, ali i ispraviti grešku. Sve je to škola u kojoj se imamo pravo mijenjati i sanjati snove. Isto tako, važno je biti realan prema sebi i svojim mogućnostima, ali nikada ne smijemo prestati vjerovati sebi i svojim idejama pa koliko god nekome zvučale čudno ili nerealno. Tako je Goranova poruka slušati sebe i okružiti se dobrim ljudima.
-Uvijek kažem da je bitno okružiti se dobrim i pozitivnim ljudima. Kada si okružen ljudima koji vjeruju u tvoju ideju ili projekt onda imaš taj elan koji te gura. Isto tako, biti realan prema sebi i stvari će se polako poklopiti kako trebaju. I kao što sam već spomenuo, osjećaj ispunjenosti jer ako nisi ispunjen s onim što voliš i radiš onda ništa nema smisla. zaključuje Goran.
Ovaj programski sadržaj sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija iz programskog razdoblja u 2024. godini.