Novo doba i razvoj tehnologije sa sobom su donijela i nova zanimanja. Ona za koja nikada nismo pomislili da će postojati, ali u tome i je njihova čar. Jedno od njih zasigurno je i influencer, zanimanje novoga doba koje je postalo sve popularnije. Iako još uvijek u Hrvatskoj zvuči čudno kada netko kaže da je influencer, trendovi se polako mijenjaju. Biti dobar influencer nije lako, iako možda na prvu tako izgleda. Zainteresirati ljude da prate sadržaj poprilično je ozbiljan posao ma koliko se god naizgled činilo drugačije.
Zato je u ovoj priči naša glavna protagonistica Makaranka Petra Čolak na Instagramu poznatija kao pepii7 koju prati 193 tisuće ljudi dok na TikToku ima 140 tisuća pratitelja. Posljednjih osam godina Petra se kontinuirano bavi kreiranjem sadržaja za društvene mreže, ima svoju agenciju za digitalni marketing, a osim toga i biznis gdje iznajmljuje svečane haljine na stranici dress4rent_croatia.
Priča o njenom zanimanju započela je sasvim spontano kroz fotografiju koja je oduvijek bila njena strast. Polako je sadržaj počela dijeliti na Instagramu, a jedna slika s ušća Neretve postala je viralna i pokrenula ozbiljan posao. Polako i s vremenom broj pratitelja se sve više povećavao kao i suradnje s poznatim brendovima pa je tako influencanje postao još jedan od njenih poslova. Petra tako surađuje sa svjetskim brendovima poput Samsunga, Nivee, Max Factora i drugih.
Broj pratitelja kontinuirano raste, a to joj je dodatni motiv da je na pravom putu. Za potvrdu i kvalitetu sadržaja najbitnije su joj reakcije i komentari pratitelja.
– Kada mi netko kaže da sam ih inspirirala da posjete neku destinaciju ili isprobaju nešto novo, to mi daje energiju da stalno radim na sebi i sadržaju. Naravno, želim zadržati tu kreativnu autentičnost jer smatram da samo tako mogu ostati povezana sa svojom publikom.
Inspiracija za sadržaj dolazi iz svakodnevnih životnih situacija kao i nekih sitnica koji svatko od nas proživljava. Naravno, ima dana kada i nema inspiracije, a u tim trenutcima važno je uzeti malu pauzu i posvetiti se sebi.
–Biti online i konstantno u trendu je vrlo izazovno, a ponekad i zamorno pa je zato važno pronaći balans.
‘Influencanje’ joj nije ‘full time job’ već kroz svoju agenciju za digitalni marketing vodi desetak restorana i hotela u Hrvatskoj. Osim toga, iznajmljuje svečane haljine, radi kao fotograf, a nije joj teško ljeti čistiti apartmane ni biti skiperica na brodu. Njen tempo je 24/7, a stvaranje sadržaja prilika je za dodatnu dodatnu zaradu.
Petra nam je tako potvrdila da se danas u Hrvatskoj od ‘influencanja’ može vrlo dobro zaraditi.
– Ako znaš kako upravljati svojim brendom, graditi kvalitetne odnose s klijentima i biti autentičan, može se jako dobro živjeti. Naravno, nije lako jer konkurencija raste, ali s pravim pristupom i puno truda, ovo je posao s velikim potencijalom.
Domaća scena influencera iz godine u godinu raste pa tako polako do izražaja dolazi veliki broj talentiranih ljudi. Iako to još uvijek nije na razini stranih influencera, Hrvatska polako hvata korak sa svjetskim trendovima. Petra ističe da je ključ dobrog sadržaja u autentičnosti i iskrenosti prema ljudima, a samo na takav način domaća scena može biti još jača.
-Najviše me prate žene u dobi od 18 do 35 godina, najčešće iz Hrvatske i regije, ali imam i pratitelje iz cijelog svijeta. Prilagođavam sadržaj tako da uvijek bude inspirativan, pozitivan i koristan, bilo da se radi o modi, putovanjima ili svakodnevnim trenucima.
Svaki početak nije lagan, a tako je bilo i u Petrinom slučaju. Susretala se s brojnim kritikama i predrasudama, ali s vremenom se na to navikla jer je puno više ljudi u njoj prepoznalo kvalitetu što joj je najbolji pokazatelj da se uporan rad isplati. Ističe kako treba biti svoj u moru sadržaja na društvenim mrežama koji nas svakodnevno okružuje.
-Moj početak bio je vrlo spontan, bez previše planiranja i mislim da me odveo u dobrom smjeru. A savjet bi bio – budite svoji, budite dosljedni i uvijek ulažite u kvalitetu sadržaja. Također, nemojte se bojati pokazati svoju osobnost, jer to je ono što vas čini posebnim.
Poruka za mlade?
-Nikada ne odustajte od svojih snova i uvijek vjerujte u ono što radite. Put do uspjeha nije uvijek jednostavan, ali trud i autentičnost uvijek se isplate. Budite svoji, jer samo tako možete izgraditi nešto što će odjeknuti kod drugih., zaključila je svestrana Makaranka.
Ovaj programski sadržaj sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija iz programskog razdoblja u 2024. godini.