Instagram je u digitalnom dobu postao jedna od glavnih platformi na kojoj freelanceri i kreatori mogu s lakoćom dijeliti sadržaj koji dopire do publike. Naravno, dobar i kvalitetan sadržaj nije lako napraviti. Znati što se danas sviđa mladoj populaciji koji su im interesi i preferencije, a uz to zadržati im pažnju, poprilično nije lako. Ali uvijek ima onih kojima uspijeva i koji preko Instagrama grade content koji teško ne može kome ‘zapeti za oko. Jedan od njih je i 25-godišnji Splićanin Prosper Filipović, fotograf, snimatelj i dizajner vizualnih komunikacija. Završio je Umjetničku akademiju u Splitu, a od druge godine fakulteta započeo je svoj profesionalni put kroz fotografiju i snimanje. Po završetku fakulteta, nije dugo čekao već je otvorio obrt s kojim preko godinu dana uspješno posluje.
Njegova priča o fotografiji započinje već u osnovnoj školi, točnije one godine kada i Instagram postaje sve aktualniji kod nas. Kao dijete, najviše je vremena provodi na Hvaru i baš tu, prisjeća se Prosper, nastali su njegovi prvi portreti. A malo nakon toga, krenuo je s Instagram profilom i započeo svoj fotografski put na društvenim mrežama.
–Zapravo od samog početka mi se čini da mi je put prema ovome što danas radim bio suđen. Bez iti jedne mogućnosti skretanja s njega. Srednja Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju mi je bila jedini izbor pri upisu kao i Umjetnička akademija za fakultet. Doslovno je bilo ili ću to upisat ili neću ništa jer druga opcija nije postojala. Također odmah nakon fakulteta sam otvorio obrt i to je bilo moje prvo službeno zaposlenje i trenutak od kojeg mi je krenuo radni staž., priča nam Prosper.
Modna fotografija bila je prvi odabir na početku njegovoga puta, a zanimljivost je da je Prosper iz kolegija fotografije ima ocjenu dovoljan i s njim nikako nije bio na ‘ti’. Primjer je to kako ocjene nisu mjerilo znanja jer danas njegov profil broj 13, 5 tisuća pratitelja na Instagramu s kojima svakodnevno dijeli svoj sadržaj. U posljednje vrijeme, osim modne fotografije u fokus mu je fotografiranje hrane i interijera.
Pričali smo s Prosperom tako o društvenim mrežama i koliko one danas olakšavaju u poslu, posebno mladim ljudima. Prosper ističe kako su njemu pomogle u vidljivosti i pronalaženju klijenata te mu je nezamislivo kako netko danas bez njih može funkcionirati. Smatra kako su one ključ u današnjem poslovanju, posebice za dobar marketing.
Svako snimanje proces je za sebe. Nekada bude četiri snimanja u danu, a nekada samo po jedno, ovisi o zahtjevnosti projekta. Ključ je zato dobra organizacija gdje se sve isplanira unaprijed – vrijeme, lokacija i želje klijenta.
–Na snimanjima se ne volim razvlačiti i nastojim da ona budu što jednostavnija i brža. Nikome se ne da satima i satima stajati na jednom mjestu i ponavljat stvari 100 puta. Ako je sve dobro prethodno organizirano onda tu nema potrebe za predugim izvedbama.
Za Prospera je na snimanju najbitnija dobra energija, kreativnost i ljudi. Jer ljudi su ti koji čine da sve dobro prođe i sve bolje izgleda. Ipak, najdraže mu je kada mu klijent da pozitivan feedback radi brze isporuke fotografija jer svi žele slike što prije.
Toliko je toga već napravio da mu je teško izdvojiti jedan projekt na kojega je iznimno ponosan. Uvijek voli raditi za Designer outlet s našim najtraženijim modelom Elenom Dizdar, a baš te zadnje fotografije sa snimanja bile su u Vogue Adria tiskanom izdanju. Prvo fotografiranje vjenčanja bilo je ono Ane Gruice Uglešić, a Prosperove fotografije završile su tako na naslovnici Glorije.
-Isto tako ne mogu izostavit moj prvi cover za prilog Stil u Slobodnoj Dalmaciji s Barbarom Kurtović i Danilom i Ivanom iz ID Concept storea. Jako zabavno snimanje. Zapravo mogao bi nabrojati još 100 projekata na kojem sam ponosan, ali završit ću s mnogim restoranima koji su mi dugoročni klijenti i s kojima je predivno surađivati.
Svaki posao sa sobom nosi i odgovornost, a tako je i s fotografiranjem. Važno je napredovati i održavati kvalitetu rada, prepoznatljivost kao i izdvojiti se među konkurencijom. Prosper naglašava da je uz puno truda, važno ulagati u novu opremu i educirati se iz dana u dan. Ali najbitnije je raditi ono što voliš jer onda sve ide lakše.
Kao mladi fotograf, prvo zaposlenje bilo mu je upravo kroz njegov vlastiti obrt. Prosper za sebe kaže da je poduzetnik jer je on taj koji izdaje račune, plaća doprinose, poreze i vodi administrativni dio posla. Kaže kako je sretan u poduzetničkim vodama, a postoje i poticaji za samozapošljavanje koji mladima daje vjetar u leđa za pokretanje vlastitoga poslovanja.
–Super je što uvijek nešto novo naučiš i napreduješ u svakom procesu u poslovanju. Iz osobnog iskustva mogu reći da je jednostavno poslovati u Hrvatskoj. Većina toga je digitalizirano i sve mogu odraditi s laptopa. Postoje i super poticaji za samozapošljavanje pa je i taj dio dobro riješen za one kojima je potreban početni vjetar u leđa u financijskom smislu. Već više od godinu dana baš sam zadovoljan i sretan u svojim poduzetničkim vodama., s ponosom će Prosper.
Kao mladi poduzetnik, fotograf i kreator sadržaja na društvenim mrežama, Prosperu posla i klijenata ne nedostaje. Cilj mu je samo biti bolji i s vremenom sazrijevati kako osobno tako i poslovno. Tako je njegova poruka za mlade vrlo jednostavna, a to je vježbom do savršenstva.
-Ja uvijek svima kažem samo rad, praksa, istraživanje i učenje. Neće nitko ako nećeš ti sam provesti jako puno vremena jer s više rada dolazi i veći napredak. Vježbom do savršenstva, zaključio je Prosper.
Ovaj programski sadržaj sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija iz programskog razdoblja u 2024. godini.