GRAĐEVINSKA KATASTROFA

Rekonstrukcija stanice u Novom Sadu provedena je bez inženjera za konstrukcije

U tragediji koja je pogodila Novi Sad, tijekom rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice, došlo je do pada nadstrešnice, što je rezultiralo smrću 14 osoba, dok se troje drugih bori za život. Šokantna je informacija da ni jedan građevinski inženjer za konstrukcije nije sudjelovao u projektiranju ovog vitalnog projekta. Prema dokumentaciji koju je objavio Prometni institut CIP, na projektu su radila četvero arhitekata zaduženih za unutarnje prostore i instalacije, dok je glavni projektant bio odgovoran za prometnice, prenosi Index.

Samo nekoliko sati nakon nesreće, pojavile su se fotografije koje jasno prikazuju izvođenje radova na nadstrešnici, koja je dodatno opterećena staklom i željezom. Međutim, među potpisnicima projekta nije bilo inženjera specijaliziranog za konstrukcije, što je ozbiljan problem. Andrijana Milovanović, iskusna građevinska inženjerka, ističe kako je potpuno neprihvatljivo da se takvi radovi izvode bez stručnjaka koji imaju potrebnu licencu.

Na ovom popisu ne vidim nijednog projektanta s licencom 310, što je licenca inženjera za konstrukciju, i to je problem. Ako su radili bilo kakve konstruktivne radove, apsolutno je nedopustivo da nema proračuna i da je sve izvedeno bez inženjera za konstrukcije. Za ženu koja je potpisana kao glavni projektant, uopće nisam sigurna smije li ona to potpisati s licencom 315, što je odgovorni projektant za prometnice i željeznice – rekla je Andrijana Milovanović,

Milovanović naglašava da su, unatoč zakonskim prilagodbama koje su favorizirale investitore, u ovakvim slučajevima trebali biti angažirani samo inženjeri konstrukcija.

Bez obzira na to što su razna prava dana i drugim inženjerima koji za to nisu educirani, ovdje imamo konstrukcijske elemente koje isključivo mi, inženjeri konstrukcija, projektiramo. To ne može ni polovica nas jer su u pitanju vrlo složeni proračuni, vrlo malo ljudi zna to raditi, i u ovakvim slučajevima, kada se nešto takvo rekonstruira, mora biti uključen građevinski inženjer s licencom 310 – objašnjava.

Na temelju dostupnih informacija, ona vjeruje da je projekt bio predstavljen kao estetska adaptacija bez konstruktivnih promjena, premda postoje dokazi da se radilo o ozbiljnim strukturnim zahvatima. U istom tonu, navodi da je nadstrešnica nije bila odgovarajuće dimenzionirana i da nije mogla nositi dodatna opterećenja koja su na nju stavljena tijekom radova.

Još jedan problem leži u tajnosti svih poslova koje u Srbiji obavljaju kineske kompanije, uključujući projekt rekonstrukcije stanice. Prema informacijama iz Instituta za europske poslove, svi relevantni podaci o odobravanju radova uklonjeni su s CEOP platforme nedugo nakon tragedije.

POSLJEDNJE DODANO: