Radna snaga, klimatske promjene i geopolitička situacija najveći su izazovi za turizam u cijelom svijetu pa i u Hrvatskoj i regiji, ali i razvoj cjelogodišnjeg turizma koji je održiv, prilagođen novoj turističkoj potražnji i stanovnicima, poručeno je u utorak s konferencije Tourism 365.
Osma po redu međunarodna konferencija u organizaciji tvrtke Julius Rose u Zagrebu od 30. rujna okupila je nekoliko stotina domaćih i turističkih profesionalaca i dužnosnika iz Austrije, Slovenije, Europske turističke komisije (ETC) i drugih, koji će do 2. listopada raspraviti aktualne trendove i mogućnosti turističke suradnje, piše HRT.
Među sudionicima su i predstavnici globalnig travel magazina Cinde Nast Traveler i Lonely Planeta, ali i mnoge globalne agencije-kupci i posrednici u prodaji programa. Oni će održati oko 600 sastanaka s domaćim turističkim tvrtkama te obići Hrvatsku.
Organizatorica konferencije Ivana Kolar navela je da svake godine konferencija raste brojem sudionika i tema, jer je turizam izložen velikim izazovima – od klimatskih do digitalizacije, primjene novih tehnologija, posebice umjetne inteligencije, do rasta troškova i promjene turističke potražnje. Kazala je kako “je pravo vrijeme za odlučiti se kakav turizam želimo i hoćemo li raditi što traži tržište cijele godine i s inovativim proizvodima i ponudama, ili samo ljetnu sezonu.
Resorni ministar zadovoljan je dosadašnjim rezultatima, unatoč manjim rupama tijekom ljetne sezone.
– Ova godina je po svim pokazateljima najuspješnija godina hrvatskog turizma, a meni je posebno drago što ostvarujemo takve rezultate jer u onom glavnom dijelu sezone, u sedmom i osmom mjesecu, bili smo na istim brojkama na kakvim smo bili i prošle godine, rekao je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.
Važnim je označio dobar odnos cijene i kvalitete ponude, ali i kvalitete života i koristi od turizma, na čemu se, dodao je, radi.
– Idemo s jasnom porukom da je politika rasta i gradnje tipa ‘još smještaja, još servisa, još svega’ iza nas, te nastupa era povećanja prometa izvan ljetne sezone. Ako to sada ne učinimo imat ćemo potencijalno probleme prekomjernosti i nezadovoljne stanovnike za tri do pet godina, kao što imaju neke druge zemlje, rekao je Glavina.
To znači, objasnio je, da treba sačuvati ono što imamo u svim segmentima smještaja i druge ponude, jer sigurno nećemo napredovati ako svake godine na tržište dođe 30 do 40 tisuća novih kreveta u privatnom smještaju, koji je već ove godine bio i sa slabijom popunjenosti i prihodima. Porez na nekretnine prema njegovim riječima plaćat će i stranci koji su vlasnici.
– Hrvatska i dalje bilježi pozitivan trend turističkog prometa, i dalje imamo plus od tri posto u dolascima od početka godine i jedan posto u noćenjima i taj trend će se nastaviti u listopadu s obzirom na dobre najave i zahuktalu kongresnu sezonu, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Dodao je kako Hrvatska ima priliku razvoja u pravcu cjelogodišnjeg turističkog prometa, dodavši da je prema prvim podacima rujan bio nešto slabiji od lanjskog, dijelom zbog lošeg vremena, ali na godišnjoj razini i tu je dalje rast. Kreće sezona kongresa i tu dosta očekujemo, jer su i najave dobre, kao i za cijelu posezonu, dodao je.
Državna tajnica za turizam austrijskog ministarstva ekonomije Sussane Karus-Winkler rekla je da se i u Austriji jako bave održivim turizmom te su daleko odmakli, ali da posla još ima, jer žele jednako uspješnu ljetnu i zimsku sezonu.
Ministar ekonomije i turizma Slovenije Matjaž Han poručio je pak da Austrija, Hrvatska i Slovenija mogu zajedno dosta dobrog napraviti za turizam.
-Skupa možemo lakše dobiti turiste iz Kine, Indije, SAD-a i drugih dalekih zemalja, rekao je Han.
Direktorica zagrebačke turističke zajednice Martina Bienenfeld očekuje dobru jesen, dodavši da Zagreb ima i razvija cjelogodišnji turizam s elementima održivost te je jedna od rijetkih takvih destinacija u Hrvatskoj.