Šest mjeseci nakon uvođenja u posao, kineska kompanija China Road and Bridge Corporation započela je sa izgradnjom tunela Kozjak na budućoj prometnici “Spojna cesta čvorište Vučevica na A1 – čvorište na DC8 kojom će autocesta Zagreb -Split biti spojena sa brzom cestom Split – Kaštela, prenosi Jutarnji list.
Radovi su počeli miniranjem planine Kozjak na južnom portalu budućeg tunela, a Jutarnji list objavljuje video prvog miniranja. Probijanje tunela odvijat će se samo s južne strane jer još uvijek nije riješen problem otkupa zemljišta i građevinske dozvole na sjevernoj strani budućeg tunela s obzirom da su na trasi prometnice nelegalno izgrađene obiteljske kuće.
Tunel Kozjak, dužine 2,5 kilometra, projektiran je kao jednocjevni s dvosmjernim prometom, te sa servisnom cijevi. Prometnica od tunela brze ceste u Kaštelima dugačka je 4,3 kilometra i na njoj će biti izgrađena tri nadvožnjaka, dva vijadukta i jedan cestovni prijelaz.
Vijadukt Vlačine bit će dug 151,5 metara i širok 15,6 metara, a drugi Gaj bit će dug 225 metara i širok 14,35 metara. Što se tiče nadvožnjaka, jedan je Nakide 1, raspona 23 metra i širine 11,6 metara, Nakide 2 s rasponom od 17,2 metra i širinom od sedam metara, te Sibovica raspona 18,5 metara i širine sedam metara.
Svaki od prometnih trakova bit će širok 3,25 metara, pri čemu će na razmaku od 35 metara, usporedno s glavnim kolnikom, biti servisni tunel sa širinom voznog traka od 3,5 metra i s obostranim pješačkim stazama.
Povodom početka miniranja ulaza u tunel Hrvatske autoceste objavile su da će tijekom najvećeg miniranja, 12. kolovoza, čvor Vučevica biti zatvoren za promet dok će se autocestom promet normalno odvijati. Nakon obavljenog miniranja nastavak radova očekuje se najranije 15. rujna, piše Jutarnji.
VIDEO miniranja pogledajte OVDJE.