Stanari sa Sućidra ne žele garažu između dvije zgrade u Kukuljevićevoj ulici, a za koju je ideju dao izraditi grad Split. Stotinjak znatiželjnih, redom stanara iz spomenute Kukuljevićeve, prisustvovalo je sastanku koji je u prvom naumu trebao biti isključivo predstavljanje projekata u kvartu vijećnicima u Kotarskom vijeću od strane gradonačelnika Ivice Puljka, ali na kraju se dogodio doslovce skup građana koji su željeli čuti planove aktualne gradske vlasti iz prve ruke.
– Grad me kontaktirao prošli tjedan kada i sve ostale vijećnike u kotaru, iz medija sam znao kako se radi idejno rješenje za garažu – rekao je pred skup koji je kasnio par minuta zbog digitalnih problema Domagoj Bajić iz redova HDZ-a, vijećnik u Gradskom vijeću Splita i predsjednik Kotarskog vijeća na Sućidru.
Tri velika projekta se rade u kotaru Sućidar, objavio je slavodobitno poteštat Ivica Puljak.
– Za nekoliko dana počet će gradnja dvorane osnovne škole. Došli smo do kraja procesa, imamo izvođača, ostali su tehnički detalji. Susjede molim za strpljenje, ali kad se završi će biti velika stvar za cijeli kvart – rekao je o dvorani koja će biti tik uz osmoljetku Sućidar. Rok realizacije je godinu dana.
– Druga stvar je gradnja velike garaže na Perivoju Ane Roje. Garaža će biti u praznini koja će apsorbirati sve automobile iz ovog područja. Bit će to komunalni centar koji će imati malu tržnicu, reciklažno dvorište i na vrhu igrališta. Tu garažu ćemo uskoro početi graditi, sada je proces stao na ishođenju građevinske dozvole. Za koji tjedan ćemo raspisati natječaj za izvođenje radova i kada to završi, ako ne bude iznenađenja, garaža bi se počela graditi krajem ove ili početkom iduće godine. Projekt vrijedi 15 milijuna eura, a sredstva su iz Europske investicijske banke – elaborirao je Puljak.
Kada su novinari među projektima kojima će se financirati iz europskog kredita shvatili da nema garaže na Sućidru, Puljak se ispravio i rekao kako će se za garažu ipak potrošiti kreditno zaduženje Split Parkinga iz nekih drugih europskih mogućnosti (čitaj – opet novac svih poreznih obveznika – op.a.). Garaža na četiri etaže u Perivoju Ane Roje imat će 600 parkirnih mjesta, planirani rok gradnje je 18 mjeseci.
Predstavljanje ideje o garaži u Kukuljevićoj u startu je bilo uzeto s gnušanjem. Ideju je predstavio njezin tvorac Petar Bakašun.
– Ideja o garaži u startu je bila zamišljena kao prostor s jednim katom ispod, a jednim iznad zemlje što je za nas predstavljalo gotovo nemoguću misiju iz razloga jer bi takva gradnja podrazumijevala da se u jednom periodu gradnje izbaci postojeća infrastruktura. Umjesto ukopavanja garažu napravili smo garažu koja se postavlja na pilote. Drugi problem koji vjerojatno muči većinu stanara je zagušenost. Nama je bila želja uz garažu predvidjeti dvije tampon zone zelenila kao i da garaža sama po sebi ne bude betonski monolit već prozračna konstrukcija – redao je misli Bakašun. Prekidali su ga prisutni.
Dakle, u prostoru između dviju zgrada, koji je širinom oko 80 metara, planirala se garaža sa zelenilom s jedne i druge strane. Uz prizemlje i jednu etažu, na drugoj etaži bi bio sadržaj za stanare u vidu šetnica i igrališta i još zelenila. Nekoliko hrabrih odvažilo se argumentima usprotiviti takvoj namjeri na Kukuljevićevoj, a proširila se ideja da ovakav oblik garaže bude u Paraćevoj ulici. Napoljetku, čini se kako od garaže neće biti ništa.
– Ispalo je puno bolje nego što je planirano. Umjesto sastanka s kotarom ispao je skup građana koji su bili u isto vrijeme i konstruktivni i kritički nastrojeni. Konačnog rješenja nema, ali imamo dva dobra i jedan klimavi projekt. Kontroverzna je postala Kukuljevićeva. Očekujem da će gradonačelnik glede ovog projekta biti uključiv i da će se do detalja razraditi svaki njegov dio kako bi svi bili zadovoljni. Dobar je put donositi ovakva rješenja, ali izvlače na vidjelo neke stavove i probleme – rekao je Bajić nakon što se ispraznila dvorana škole u Sućidru gdje se održavao zbor građana.
HDZ-ovac, koji je i po struci arhitekt, obećao je osobno se zauzeti oko garaže koja je planirana u Kukuljevićevoj. Zatražit će i dodatne sastanke s gradonačelnikom Puljkom, izlazak na teren zajedno sa predstavnicima stanara te sagledavanje i drugih gradskih zemljišta i eventualnih alternativa za garažu.
– Mi nismo protiv garaže jer bi ona riješila problem parkiranja, ali bi narušila naš svakodnevni životni standard što je sigurno bitnije. Razina garaže nekima bi dolazila do prozora i balkona i zato sam naglasio da se ovdje radi o novom projektu Kaufland na Trsteniku jer smo iz medija vidjeli kako su stanari zakasnili s reakcijom, a zidovi Kauflanda su im došli uz balkone. Mi smo se samoorganizirali, nitko konkretno ne stoji iza ovih akcija, ali ovo je bilo pet do podne jer nas je zatekla informacija o namjerama grada oko gradnje garaže. Nije ovo bio prosvjed kao seljačka buna jer je ovo 21. stoljeće, ali željeli smo kulturnu, transparentnu komunikaciju i konkretne odgovore – ne samo PR – misli su jednog od stanara i najglasnijeg od grupe ljudi Denisa Meštrovića.