Direktor tvrtke Promet, Stanko Sapunar, sastat će se s gradonačelnicima i načelnicima općina i gradova u okolici Splita koji žele razjasniti navodni dug od ukupno 3,1 milijuna eura, nastao prema izvješćima iz Prometa nakon konačnog obračuna za prošlu godinu. Dug im nije problem platiti, rekli su ranije gradonačelnik Kaštela, Denis Ivanović (HDZ), Ante Bilić (SDP) iz Trogira, Dalibor Ninčević (HDZ) iz Solina i načelnici općina Dugopolje, Perica Bosančić (HDZ), te Klis, Jakov Vetma (HDZ), ali neće ga platiti bez objašnjenja o njegovom nastanku.
Javni gradski prijevoznik Promet, podsjetimo, najavio je kako će od 1. svibnja ukinuti linije suvlasnicima koji imaju nepodmiren dug. Načelnici i gradonačelnici tvrde kako nisu primili “nenormalne” račune, koji su 12 puta veći od planiranih. Takva odluka se prolongirala, a najavljeno je da će načelnici i gradonačelnici angažirati zajedničkog predstavnika koji će raditi na tome da taj navodni dug prođe reviziju.
– Grad Kaštela ispada najveći dužnik. Kaštela, kao i ostali suvlasnici, sve su podmirili u skladu s ugovorom. Mi smo podmirili 517.000 eura subvencija za prošlu godinu. Krajem drugog mjeseca dolazi tzv. razlika od više od 2 milijuna eura, od čega na Grad Kaštela otpada 800.000 eura. Pitali smo Promet gdje se stvorila tolika razlika, ali nismo dobili odgovor, osim kroz priopćenje u medijima gdje se prijeti ukidanjem linija. Nitko od nas ne izbjegava plaćanje, ali tražimo objašnjenje. Moramo ići na Gradska vijeća i rebalansirati proračune – izjavio je kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović.
– Tvrtka Promet nije poslovala po zakonu. U ugovoru kojeg smo potpisali stoji da tvrtka Promet mora kvartalno dostavljati svoj plan poslovanja, a to nisu učinili. Direktor Prometa i zamjenik gradonačelnika Splita, Antonijo Kuzmanić, pokušali su prebaciti svu odgovornost na suvlasnike. Solin je prošle godine uplatio 700.000 eura subvencija Prometu. Kako je Uprava društva, kao i prethodne, trošila sredstva koja nema? Prijeti se obustavom prometa, iako smo sudjelovali u nabavi autobusa i implementaciji Ticketinga. Svim je stranama u interesu da Promet bude stabilna tvrtka, ali želimo jasno i transparentno poslovanje. Bez jasnih pokazatelja o nastanku duga, ne mogu ga platiti – rekao je solinski gradonačelnik Ninčević, koji tvrdi kako račun nije specificiran, a Promet nije napravio plan poslovanja.
– Nemajući argumente, Grad Split se postavio kao sila. Tražimo poštovanje ugovora koji su na snazi. Zatražili smo reviziju poslovanja. Tri milijuna eura je gubitak Prometa, nešto nije u redu s revizijama koje su rađene. Gradovi će angažirati zajedničkog predstavnika i zatražiti reviziju poslovanja – kazao je trogirski gradonačelnik Bilić.
Iz javnog gradskog prijevoznika pojasnili su kako je dug nastao zbog povećanja plaća djelatnicima, što, tvrde njihovi partneri, morali su znati.