PUT DO POBJEDE

Naše mlade lavice Jelena Ceković i Lara Burazin otkrile kako su dominirale na natjecanju Young Lions Croatia

U nedavnom intervjuu za časopis Media Marketing, Jelena Ceković i Lara Burazin, mlade lavice iz agencije 404, podijelile su svoje iskustvo i uspjeh na prestižnom natjecanju Mladi lavovi. Njihov projekt “Can winter be In red?” osvojio je zlato u kategoriji PR, demonstrirajući njihovu kreativnost i sposobnost da se nose s izazovima u komunikacijskoj industriji. Na početku razgovora su istaknule samo iskustvo natjecanja, te samu pripremu.

Cijelo iskustvo je bilo jako inspirativno i izazovno. Koncept je osmišljen tako da zaista imaš priliku testirati svoje granice kreativnosti i preći ih. Tema društveno odgovornog projekta uvijek je zanimljiva, ali i izazovna jer je važno svojom idejom približiti srž projekta širim masama, učiniti je zanimljivom i relevantnom kako bismo dobili željenu reakciju javnosti. Od trenutka kad smo se odlučile prijaviti na natjecanje, dogovorile smo se da nema potrebe za ikakvim pritiskom, već da ulazimo u cijelo iskustvo otvorenog uma i sa željom za stjecanjem novih znanja, a tako je na kraju i bilo – otkrile su Jelena i Lara.

Natjecanje, koje je uključivalo osmišljavanje društveno odgovornog projekta u roku od 24 sata, predstavljalo je inspirativni izazov za Jelenu i Laru. Unatoč pritisku vremena, motivacija i vjera da će prava ideja doći u pravo vrijeme dovele su do konačnog pobjedničkog rezultata koji im je dodatno uljepšao cjelokupno natjecanje.

Naravno, konačan rezultat je samo dodatno uljepšao cijelo iskustvo. Motivacija nam je prije svega bila već spomenuta želja za nekim novim znanjima i testiranjem sebe da vidimo kako funkcioniramo kada za jedan ovakav zadatak imamo samo 24 sata. U realnosti na svakodnevnom poslu je taj rok uvijek dulji i uključuje otvorenu suradnju kako s kolegama koji imaju više iskustva, tako i s onima iz drugih odjela za koje mislimo da bi nam mogli dati korisnu informaciju ili savjet. Na ovom natjecanju su uvjeti ipak značajno drugačiji pa se i sam kreativni proces dosta razlikuje od uobičajenog i tomu se treba prilagoditi – rekle su.

Ključ njihovog uspjeha leži u otvorenoj suradnji i spremnosti da se prihvate izazova. Radile su zajedno kao tim, dopuštajući idejama da se razvijaju prirodno i nadopunjuju jedna drugu. Konačna ideja za projekt “Can winter be In red?” nastala je nakon intenzivnog procesa razmišljanja i kombiniranja različitih prijedloga.

Naša ideja bila je rezultat brojnih odbačenih prvoloptaških ideja jer smo nastavno na njih mogle granati svoje misli dalje i tako se u jednom trenutku iznjedrio prvi komadić slagalice, a kasnije smo zaokružile cijelu priču. Ušle smo u cijeli izazov bez pritiska i odlučile da se ne želimo opterećivati vremenom jer smo znale da će prava ideja doći i da će onda sve biti lakše, bilo to nakon dva sata promišljanja, četiri ili šest. Kod nas je kliknulo tek u osam sati navečer. Jednom kad smo odlučile da je to to, sve ostalo je došlo samo od sebe. U početku smo krenule svaka svojim smjerom i prepustile se da vidimo gdje će nas to odvesti. Tada smo zapravo i ispuhale sve ziheraške ideje. U procesu smo spojile naša promišljanja i krenule međusobno jedna drugoj nadograđivati i nadopunjavati ideje te smo se u jednom trenutku zaustavile na onoj koja je jednostavno rezonirala s objema. Tako je na kraju nastao naš projekt “Can winter be in the red? – istaknule su Jelena i Lara.

Bez obzira na izazove s kojima su se susrele tijekom implementacije projekta, uspjele su prevladati prepreke uz pomoć svoje vlastite kreativnosti.

Jedan od možda najvećih izazova bio je brief, ispratiti sve upute i norme koje su u njemu zadane, a da ideja i dalje bude dovoljno out-of-the-box. Na svu sreću, imale smo odlične mentore s kojima smo svi već ranije prošli savjete kako da si olakšamo cijelo natjecanje, a glavni savjet je bio da ne dozvolimo da nas išta ograničava. Jednom, kada smo cijelom zadatku tako i pristupile, da misli ne presijecamo pitanjima koja bi si postavljale pri kreiranju klasične kampanje za klijente, puno nam je bilo lakše dozvoliti si da razmišljamo slobodnije. Naravno, brief je važan i treba ga ispoštovati, ali nije zapisan u kamenu i dozvoljava određenu dozu fleksibilnosti.

Kod savjeta za uspješno sudjelovanje u natjecanju istaknule su kreativnost

Svakako bismo istaknule da u ovo natjecanje treba ući neopterećeno i otvorenog uma, ne dopustiti da vrijeme na satu stvara pritisak, niti to što ste možda od nekoga načuli da je već gotov, a vi još niste niti na tragu neke suvisle ideje. Jednostavno pustiti da vaše kreativne struje odrade svoje jer svačiji ključ kreativnosti radi drugačije, a možda je baš taj vaš rješenje zadatka – uz osmjeh su otkrile.

Kada je riječ o društveno odgovornim kampanjama, Jelena i Lara vjeruju da imaju značajan potencijal za utjecaj na društvo, pod uvjetom da su relevantne i prilagođene ciljanoj publici. Smatraju da je ključno usredotočiti se na poruku koju žele prenijeti i uključiti javnost na način koji će ih potaknuti na pozitivne promjene.

Smatramo da su društveno odgovorne kampanje vrlo bitne i da zaista mogu raditi promjenu, ali da je vrlo važno na koji način se te kampanje komuniciraju. Moramo znati koja nam je ciljana javnost, što joj želimo poručiti i kako ju uključiti u cijelu ideju da dobijemo željenu reakciju. Ako netko ne osjeća da je ta kampanja relevantna za njih, vjerojatnost da će reagirati je mala. Međutim, ako se osjećaju povezano i mogu se poistovjetiti s porukom kampanje, postoji veća šansa da će projekt zaista imati značajan utjecaj i doprinijeti pozitivnim promjenama na višoj razini – zaključile su na kraju naše djevojke.

Kroz svoj uspjeh na natjecanju Mladi lavovi, Jelena i Lara pokazuju svoj potencijal kao buduće liderice u komunikacijskoj industriji, spremne inspirirati i utjecati na društvo kroz kreativne i društveno odgovorne projekte, a mi im naravno želimo svu sreću da u tome i uspiju.

POSLJEDNJE DODANO: