SIGURNOSNI TRENDOVI

Najveći broj zrakoplovnih nesreća događa se prilikom slijetanja

Prema podacima Međunarodne asocijacije zračnog prijevoza (IATA), čak 53% svih zrakoplovnih nesreća, zabilježenih između 2005. i 2023. godine, dogodilo se upravo tijekom slijetanja. Nesreće u zrakoplovstvu tijekom slijetanja predstavljaju izazov za pilote zbog složenosti ovog ključnog dijela leta. Smanjena vidljivost, promjenjivi vremenski uvjeti, kao i potreba za preciznim upravljanjem zrakoplovom u zadnjim trenucima leta, sve su to faktori koji mogu pridonijeti povećanju rizika od nesreće. Upravo zbog toga, piloti su pod stalnim pritiskom da održe visoke razine koncentracije i pravilno reagiraju na sve eventualnosti koje se mogu pojaviti tijekom slijetanja, prenosi ICT Business.

Nesreće tijekom polijetanja, iako manje učestale, ipak su značajne jer čine 8,5% svih nesreća u civilnom zrakoplovstvu. Početak leta može biti kritičan zbog potrebe za brzim stjecanjem visine i stabilizacijom leta, a pogreške u ovom procesu mogu imati ozbiljne posljedice.

Prilaz za slijetanje također je ključan trenutak u letu, gdje piloti moraju precizno izvršiti niz manevara kako bi se sigurno približili pisti. Često se nesreće tijekom ovog dijela leta događaju zbog pogrešaka u procjeni udaljenosti, brzine ili smjera zrakoplova u odnosu na pistu.

Krstareći let može se činiti kao opuštena faza putovanja, ali i tijekom ove faze leta mogu se dogoditi nesreće, iako su one relativno rijetke. Tehnički problemi, sudari s pticama ili neočekivane promjene vremenskih uvjeta samo su neki od mogućih izazova s kojima se piloti mogu suočiti tijekom ove faze leta.

Unatoč izazovima, zrakoplovstvo je postiglo značajan napredak u poboljšanju sigurnosnih standarda. Razvoj tehnologije, poboljšane procedure obuke pilota te stroža pravila sigurnosti doprinijeli su smanjenju broja nesreća u proteklim desetljećima. valja istaknuti da je zrakoplovstvo u proteklim desetljećima postalo znatno sigurnije. Primjerice, u 2022. godini, zabilježeno je svega 43 nesreće na 27,7 milijuna letova, pri čemu je stradalo 158 osoba.

Iako se većina nesreća događa u regijama poput Afrike, Južne Amerike i Bliskog istoka, treba naglasiti da je Europa jedna od najsigurnijih regija s najmanjim brojem nesreća, nakon Sjeverne Azije i Sjeverne Amerike. Međutim, unatoč ovim postignućima, sigurnosni napori moraju biti stalni kako bi se osiguralo da zrakoplovstvo ostane jedan od najsigurnijih načina putovanja.

POSLJEDNJE DODANO: