MORE INOVACIJA

Kako će se oblikovati budućnost hrvatske brodogradnje?

U središtu pozornosti hrvatske brodogradnje nalazi se brodogradilište Treći maj, koje je nedavno porinulo najduži brod u svojoj povijesti. Direktor brodogradilišta, Edi Kučan za HRT je izrazio optimizam glede potencijalnih ulagača i budućnosti tvrtke.

Kučan ističe da postoji interes ozbiljnih ulagača za suradnju na razvoju proizvodnog programa Trećeg maja. Iako nije otkrio konkretna imena, naglasio je da su u pitanju brodovi visoke vrijednosti, poput off-shore brodova, jaružala i asfalt tankera, koji se ne proizvode u Kini. Osim toga, ističe se perspektiva u budućnosti jahtnog programa.

Unatoč izazovima poput nedostatka nužne opreme, čiji je dolazak usporen zbog geopolitičkih nestabilnosti uzrokovanih ratom u Ukrajini i Izraelu, Kučan naglašava da tvrtka kontinuirano radi na rješavanju problema te provodi redovne sastanke kako bi optimalno upravljala procesom.

Što se tiče općih perspektiva hrvatske brodogradnje, Kučan vidi potencijal ne samo u Rijeci, gdje se nalazi Treći maj, već i u Puli i Splitu. Ističe kako postoji još resursa u zemlji koji uz “pametnu organizaciju” mogu doprinijeti ostvarenju uspješne budućnosti u ovom sektoru.

Podsjećamo, u Brodogradilištu 3. maj u Rijeci, jučer je održano porinuće motornog broda Algoma Endeavour, novogradnje br. 527, koji se gradi za kanadskog naručitelja. Ugovor o dovršetku novogradnje sklopljen je između Algoma Central Corporation iz Kanade i Brodogradilišta 3. maj u svibnju 2022. godine. Novi brod, samo iskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta, dužine 225 m, širine 23,8 m i nosivosti 29.300 t, ima posebnost u uređaju za samo iskrcavanje koji mu omogućuje fleksibilnost u operativnom korištenju. Sposobnost gradnje ovakvih specifičnih i tehnološki zahtjevnih brodova daje dodatni značaj uspjehu Brodogradilišta 3. maj.

Na porinuću su prisustvovali predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva i održivog razvoja Damir Habijan, direktor Brodogradilišta 3. maj Edi Kučan, gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, zamjenik primorsko-goranskog župana Vojko Braut i drugi uzvanici, kao i brojni građani.

17.02.2024., Rijeka – Porinuce broda Algoma Endeavour u brodogradilistu 3 maj. Nazocio premijer Andrej Plenkovic i ministri Oleg Butkovic i Damir Habijan. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Brodogradilište trenutno zapošljava oko 610 vlastitih zaposlenika te oko 300/350 kooperanata. Trenutno su u knjizi narudžbi 2 broda, 2 pontona i trup jedne jahte, ukupne vrijednosti oko 62 milijuna eura. Brodogradilište intenzivno radi na ugovaranju novih poslova kako bi dodatno popunili kapacitete i osigurali zaposlenost u narednom periodu.

U cjelini, iako postoje izazovi poput nedostatka opreme i geopolitičkih nestabilnosti, optimizam oko budućnosti hrvatske brodogradnje nije izgubljen, a potencijalni ulagači mogu pružiti dodatni poticaj za razvoj ovog sektora.

POSLJEDNJE DODANO: