Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan
zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno,
pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su
dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim,
debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna
ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za
Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama
ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje
tri godine na globalnoj razini.

Ova studija,
koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53
zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove
kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne
poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje
od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto.
Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju
avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja
na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u
posljednje tri godine.

Romantične
večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem
razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32
posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih
dolara.

Razna
iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a
potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja
voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017.
godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se
i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57
posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast
popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175
posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za
Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu
prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše
trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine
(povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u
posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala
se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno
raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje
tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na
48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja
iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje
generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za
stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati
putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih
karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard
Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a
kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u
zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić,
direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je
također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u
Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

POSLJEDNJE DODANO: