Forum organizira Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Split, u suradnji s turističkim zajednicama Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita, a kao i dosadašnjih godina okupio je brojne zainteresirane sudionike, njih dvjestotinjak.
Mikro poduzetnici u obiteljskom turizmu daju veliki obol u ostvarivanju značajnih rezultata hrvatskog turizma. U Splitsko-dalmatinskoj županiji objekti u domaćinstvu sudjelovali su 2018. sa 70% u ukupnim smještajnim kapacitetima te s 58% u ostvarenim noćenjima. U prošloj godini privatni smještaj na području Splitsko-dalmatinske županije sudjelovao je s najvećim udjelom u ostvarenom turističkom prometu te kontinuirano bilježi rast dolazaka i noćenja.
– Hrvatska gospodarska komora je na vrijeme prepoznala veliki potencijal obiteljskog smještaja, ali i potrebu da se ovaj segment naše turističke ponude dalje unapređuje i kvalitetno razvija. Interes za Forum je izniman, zbog čega ga ove godine po prvi put održavamo dva dana“ rekla je Nataša Bušić iz HGK – Županijske komore Split, poručivši da je ulaganje u kvalitetu ono koje dugoročno jamči uspjeh.
Koliko su privatni iznajmljivači izuzetno važni hrvatskom turizmu te koliko će u daljnjem razvoju održivog turizma u Hrvatskoj također biti važna njihova uloga i njihov doprinos više puta je naglasio državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina na panelu pod nazivom Obiteljski smještaj – dobar, bolji, najbolji.
– Podizanje kvalitete u turizmu je nužnost, ne samo da bismo rasli već da bi zadržali ono što imamo danas“, rekao je Glavina.
Od ukupno svih noćenja koja se ostvare u privatnom smještaju u Hrvatskoj na nivou godine, čak 87% ih se ostvari u objektima s 3, 2 i 1 zvjezdicom, 12% u objektima s 4 zvjezdice, a niti 1% u onima s 5 zvjezdica. Niža kategorija znači i nižu popunjenost, stoga treba raditi na podizanju kategorizacije i dodatnih sadržaja, ali i na ulaganju u samu uslugu.
U Hrvatskoj više od 52% posto svih privatnih iznajmljivača ne živi i nije prijavljeno na adresama na kojima su objekti koje iznajmljuju, što znači da se radi o čistom biznisu u kojem se sve više gubi doticaj domaćina s gostima.
– Stoga moramo definitivno ulagati u kvalitetu, ali ne samo kvalitetu samog smještaja, odnosno podizanje kategorizacije i dodatne sadržaje, već u kvalitetu usluge, u gostoljubivost domaćina, jer su domaćini najveća vrijednost privatnog smještaja“ poručio je Glavina.
Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Joško Stella je podsjetio na brojne aktivnosti koje županijska turistička zajednica provodi za privatne iznajmljivače, čiju su bitnost, ali i potrebe odavno prepoznali te je podijelio novost koja ih očekuje po pitanju edukacija.
– Do sada smo godišnje održavali 30 edukacija, a ove godine očekujemo da ćemo imati više od sto besplatnih edukacija za vas, koje vam pomažu da radite bolje i budete bolji i konkurentniji“, najavio je Stella.
Važnost privatnih iznajmljivača istaknula je i direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić, iznijevši podatak da je od 34.700 registriranih kreveta u Splitu samo skoro 5.000 njih u hotelskoj industriji. Vukšić je također ukazala na najvažnije trendove suvremenih gostiju, s obzirom na podatak da najviše putuju mladi i oni treće životne dobi.
Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina je rekla da se ovim Forumom i panelom željelo dati do znanja da je naš obiteljski smještaj dobar, prepoznat i nagrađivan na svjetskoj razini kao i da Hrvatska spada u deset najbolje ocijenjenih zemalja u svijetu. Ono što je dalje potrebno je stvaranje priče, odnosno povezivanje priče sa smještajem.
Voditeljica Sekcije Zajednice obiteljskog turizma HGK – Županijske komore Split Gordana Piteša podijelila je svoje osobno iskustvo privatnog iznajmljivača, ukazala na različitosti potreba i problema privatnih iznajmljivača s obzirom na to gdje posluju te pozvala iznajmljivače iz svih dijelova Županije da se priključe Sekciji pri splitskoj Komori.
A da bi se poruke s panela o nužnosti podizanja kvalitete i ostvarile brine se bogat edukativni program Foruma. Tako su se prvoga dana sudionici mogli upoznati s ponudom pustolovnog turizma na području županije te radom putničkih agencija, kao partnera s kojima mogu širiti svoju ponudu. Također su se informirali o aktualnim trendovima, novostima u poslovanju, aspektima održivosti u obiteljskom turizmu te marketinškim aktivnostima, a program je zatvorila panel rasprava “Kako izići iz okvira uobičajenog“.
Sutrašnji, drugi dan Foruma rezerviran je za predstavljanje raspoloživih modela financiranja namijenjenih upravo obiteljskom smještaju, i to kako poslovnih banaka tako i HBOR-a i programa Splitsko-dalmatinske županije, uz mogućnost individualnih razgovora s predavačima.