1. Premda je vožnja s ispuhanom gumom štetna te može uništiti gumu i oštetiti naplatak, pomaknite automobil izvan prometnice i zaštitnog pojasa. Izmjena kotača na prometnici, uz obvezno postavljanje sigurnosnog trokuta 100 metara iza vozila uz rub prometnice, nije preporučljiva i opasna je.
2. Ako je do ‘gumidekta’ došlo na autocesti, parkirajte auto uz sami desni rub zaustavnog traka, odmah, 150 metara iza vozila na sredini zaustavnog traka, postavite sigurnosni trokut i pozovite službu pomoći na cesti! Izmjena kotača na autocesti je pogibeljna – ako je u pitanju lijevi kotač, izlažete se riziku da vas ‘pokupi’ jureće vozilo, a ako je desni, trebali biste, radi izmjene kotača, vozilo udaljiti od desnog ruba zaustavog traka, pa bi se lijevim bokom opasno približilo brzom voznom traku.
3. Ako planirate sami izmijeniti kotač, automobil postavite na ravnu i tvrdu podlogu, nikako na mekanu zemlju, travu, šljunak, pijesak…
4. Volan treba biti u središnjem položaju (prednji kotači postavljeni ravno), a vozilo dobro zakočeno: mjenjač u prvom stupnju prijenosa (automatski u P), a ručna kočnica do kraja potegnuta, odnosno aktivirana.
5. Prije nego postavite dizalicu, popustite (ne odvijte) vijke kotača. Često zapeku te ih je najlakše popustiti trzajem, što se ne smije raditi dok je automobil podignut dizalicom.
6. Pri postavljanju dizalice, pazite da joj temeljna ploha bude na tvrdom, a podizna os bude u vertikalnom položaju. Nakon podizanja automobila, do kraja odvijte vijke i skinite kotač.
7. Dok je kotač skinut, ni u kojem se slučaju ne podvlačite tijelom, rukama ili nogama pod automobil, jer to može biti vrlo opasno!
8. Stavite rezervni kotač i umetnite vijke. Najprije ih uvijte rukom, a potom ključem, stežući ih u nekoliko koraka i ‘u križ’. Važno ih je dobro pritegnuti prije spuštanja kotača, kako bi se dobro centrirao u ležištu. Tada kotač spustite do kraja i odvojite dizalicu te ‘muški’ pritegnite vijke, ali bez pretjerivanja. – piše autoportal