Novi ministar znanosti i obrazovanja dr. sc. Pave Barišić nije ni preuzeo funkciju, a već puni medijske stupce aferama. Njegovo imenovanje za ministra znanosti i obrazovanja je jako loš izbor, zbog niza afera i skandala u koje je bio uključen, a koje su na kraju i dovele do njegove smjene s mjesta pomoćnika ministra. Niz optužbi za plagijat koje su protiv njega podnesene još 2011. godine, modificiranje prijave vlastitog znanstvenog projekta nakon isteka roka, naplata putnih troškova i dnevnica iz dva izvora, samo su neke od afera u koje je prof. dr sc. Pave Barišić bio uključen. Radi se o vrijednostima koje trebaju biti neupitne u jednom modernom i razvijenom europskom društvu. Uz veoma blijed znanstveni opus, ovakve kvalifikacije gospodina Barišića ispod su razine koja se zahtjeva od ministara u Hrvatskoj vladi – smatraju u stranci Pametno.
Kakva je poruka poslana djeci, roditeljima i svim učiteljima imenovanjem osobe koja ne poštuje pravila i zakone, pitaju se. Što znači referenca ”istinski domoljub” ili ”europejstvo”, u ovom slučaju, kako ga je okarakterizirao mandatar gospodin Plenković? Domoljublje se dokazuje poštivanjem zakona države kojoj pripadaš.
Postavljanje jednog takvog čovjeka na mjesto ministarstva koje bi trebalo predstavljati budućnost, nastaviti najvažniju reformu u državi, cjelovitu kurikularnu reformu, vratiti dignitet učiteljima i nastavnicima i koje bi trebalo osigurati da Hrvatska kroči putem znanja, inovacija i novih tehnologija, jasno pokazuje da ni ova Vlada, ni ovaj premijer ne shvaćaju znanost i obrazovanje kao temelje društva već naprotiv kao najmanje važan resor i nije im važno tko će ga voditi. Zato je ovo moralna pljuska cijelom društvu.
Nužne promjene za hrvatski obrazovni sustav opisane su i objedinjene u dokumentu Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije koji je Hrvatski sabor usvojio u listopadu 2014. godine, na kojem je radilo oko 130 neovisnih stručnjaka, a sada je sve pod upitnikom, odnosno zaustavljeno. Odabirom ovakve osobe za ministra odustalo se od moralnih kriterija i svake ambicije da Hrvatska napreduje. Obrazovanjem se, kako stoji u programu Pametno, izravno oblikuju uvjeti društvenog, gospodarskog i kulturnog rasta, ali i njegovanja i poticanja osobnog razvoja te kreativnosti, inovativnosti, odgovornosti i kritičkog mišljenja pojedinca. Obrazovni sustav mora motivirati mlade ljude u njihovom osobnom i društvenom razvoju. Ovom će odlukom to nažalost biti neizvedivo – zaključuju u stranci Pametno.