Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije organizira ciklus od osam besplatnih edukacija za turističke agencije i male hotelijere kako bi ih naučili trikovima kojima će povećati prodaju turističkih proizvoda putem internet marketinga. Predavačice su Marina Kovačević i Tanja Vuković, stručnjakinje s desetogodišnjim iskustvom i autorice prve knjige o internet marketingu u turizmu “Internetom do gostiju”. Joško Stella, direktor Splitsko-dalmatinske TZ, kaže kako je interes velik i ističe kako već za prvu edukaciju imaju više od 40 prijavljenih sudionika. Sve što je potrebno napraviti za sudjelovanje na edukacijama je prijaviti se putem web stranica TZ-a.
– Broj prijavljenih govori o tome da su naši djelatnici u turizmu, agencije i mali hotelijeri, itekako ozbiljni i da se vrlo kvalitetno pripremaju za iduću turističku sezonu. Ide i set edukacija za privatne iznajmljivače, a osim toga bit će i niz konferencija za privatne iznajmljivače koje pripremamo za kraj ove godine – kaže Stella te ističe kako su oni napravili sve da ljudi prepoznaju važnost internet oglašavanja.
U posljednje su tri godine, dodaje, educirali više od 3000 privatnih iznajmljivača posredno, a neposredno više od 6000, čime su podigli konkurentnost same županije.
Marina Kovačević kaže kako svi prisutni na prvoj edukaciji imaju svoje web stranice, ali da svima trebaju savjeti jer stvari u tom polju brzo napreduju.
– Svake godine stranica treba drugačije izgledati, nešto što je funkcioniralo prije par godina ne funkcionira danas. Na primjer, stare stranice nisu prilagođene mobitelima i one danas više ne funkcioniraju, jer gosti uglavnom putovanja gledaju preko mobitela, putuju Hrvatskom i bukiraju svoj smještaj. Dizajn se mijenja, danas su popularne velike slike, moraju biti turističke boje, a iznenađujuće je koliko ima grešaka, a da ljudi zapravo ne razumiju da su pogriješili – tvrdi Marina Kovačević.
Ističe kako jedan hotel mora biti prisutan na globalnim turističkim portalima poput booking.com, ali da pažnju moraju posvetiti i svojoj stranici jer im je gost koji dođe preko njihove stranice važniji budući da je zarada veća jer ne plaćaju proviziju agencijama. Daje i nekoliko praktičnih savjeta kako svoju web stranicu napraviti privlačnijom gostima.
– Postoje generalne smjernice, mora imati velike, kvalitetne, fotografije. Različite slike imat će turistička agencija od hotela. Hotel će sam sebe prezentirati, pa ćemo imati sliku hotela, soba, bazena, dok će agencija imati slike destinacije, ljudi koji uživaju na njihovim turama ako ih organiziraju. Na primjer, ne treba se koristiti crvena boja jer signalizira opasnost, koriste se turističke boje poput plave, narančaste, žute što goste asocira na suce i more. Ako, pak, prodajete nešto luksuznije tamna boja tu može dosta učiniti da cijela stranica izgleda luksuznije – otkriva ona.
Njezina kolegica, Tanja Vuković, najavljuje kako će nakon prve edukacije, na kojoj će biti riječi o samom izgledu turističke web stanice, polaznici imati priliku naučiti nešto o tome kako optimizirati web stranicu za pretraživače, kako napraviti Facebook stranicu i kako se reklamirati putem Facebooka, kako kreirati i poslati Newsletter, ali i kako se koristiti Google Analyticsom.
– To većina ljudi ne voli, ali je jako bitno pratiti rezultate poslovanja, tako da možete prema tome uskladiti marketinške aktivnosti. Lani smo odradili ciklus predavanja za privatne iznajmljivače i bili su uglavnom stariji ljudi na predavanjima i pokazali su veliki interes. U našoj knjizi smo korak po korak objasnili kako to treba napraviti i imali smo odlične komentare – kaže Tanja Vuković.
Joško Stella najavio je i da krajem tjedna putuje u Rim gdje se održava prezentacija za cikloturizam.
– Osim mene na prezentaciji će biti i Vladimir Miholjević, organizator utrke Tour of Croatia, i Ivan Baso, pobjednik Giro d’Italia. To je privuklo veliki broj novinara, udruga, cikloturista iz cijele Italije, a na skupu će biti i naš veleposlanik u Rimu. Na kraju ćemo ih počastiti Pošipom, nagrađenim hrvatskim vinom koje je u Francuskoj dobilo zlatnu medalju, tako da pokažemo da se cikloturisti u našoj županiji mogu dobro zabaviti, ali i da se mogu dobro počastiti – zaključio je Stella.