Jedan od većih komunalnih problema grada Splita je urbana mobilnost, uvodno je rekao Ivica Puljak, splitski gradonačelnik na kojoj je iznio svoj ambiciozan plan o gradnji garaža na području šireg područja grada.
– Piramidu mobilnosti u kojoj dominiraju automobili želimo staviti u poziciju da dominiraju pješaci. Puno smo toga već napravili, imamo jedan od najmlađih voznih parkova autobusa u Europi, implementirali smo i novi ticketing sustav, ali i uvodimo nove linije. Razvili smo sustav javnih bicikli, imamo sad problema s vandalizmom, a onda uskoro krećemo i s pilot projektom uvođenja romobila – kazao je Puljak spomenuvši garažu Lokve kao prvu podzemnu garažu u Splitu otkako je Hrvatske. I ne samo garažu, već centar s igralištima za djecu.
– Važno je da prenesemo poruke da naš glavni cilj nisu automobili nego građani. Ono što želimo je automobile skloniti u garaže da bi nogostupe oslobodili za pješake, roditelje s djecom, osobe s invaliditetom, kućne ljubimce i zelenilo. Garaža je tek prvi korak, tako je na Lokvama, analizirali smo cijeli kotar tamo, sada idemo u implementaciju i oplemenjivanje cijelog kotara tako da ćemo promijeniti tijek prometa, osloboditi pločnike, instalirati kontejnere pa će ovaj dolazak garaže značiti podizanje kvalitete života u kvartu. Nećemo pozvati građane da kupe nova auta, nego da ih sklonimo s ulica – redao je misli Puljak i listao slajdove prezentacije u koju se ubacilo više od 11 tisuća novih parkirnih mjesta u narednih nekoliko godina u Splitu. Prve su na redu garaže u Dobrilinoj, jedna u sklopu projekta Žnjan, Papandopulovoj, Vrančićevoj, Ravnim Njivama, Perivoju Ane Roje i Park i ride na Lovrincu. Potonja je najizdašnijih financijskih sredstava jer je plan na mjestu sadašnjeg parkinga napraviti garaže na četiri etaže s 976 parkirnih mjesta i trgovačkim centrom na vrhu.
Godinu dana rade na sustavnom planiranju, izvijestio je Puljak, toliko da su uzeli vanjskog suradnika Marka Sunku kao voditelj za izgradnju garaža. Apelirao je na strpljenje kod građana, posebno jer će izgradnja privremeno ugroziti njihov komod.
– Pozivamo sugrađane da koriste javni gradski prijevoz jer smo smanjili cijene karata u busevima, kao i pokaznih karata. Neće se ovaj problem brzo riješiti, ali što želimo je da izgradimo garaže i da se ljudi koristi javnim gradskim prijevozom – odgovorio je na konstataciju kako će se samo za par mjeseci veliki problem izroditi u dijelu oko Trga Hrvatske bratske zajednice, i to dolaskom Općinskog suda u taj dio grada. Kad su ga pitali koliko će do kraja njegova mandata biti novih parkirnih mjesta u gradu, prvi čovjek grada rekao je da je teško odgovoriti na to pitanje.