Otvoren je 21. po redu GAST Pro, međunarodni sajam prehrane, pića, profesionalne hotelske i ugostiteljske opreme koji je kao samo događanje veoma važno za Split i Dalmaciju. Međunarodni sajam ovolikih gabarita okuplja na desetke međunarodnih izlagača iz Europe, a svoju podršku pri otvaranju dali su župan Splitsko-dalmatinski Zlatko Ževrnja, direktor TZ SDŽ Joško Stella, direktorica TZ grada Splita Alijana Vukušić, dogradonačelnik Goran Kovačević i Katija Buličić, predsjednica gospodarskog vijeća Županijske komore Split.
U samom uvodu, direktorica sajma GAST Pro Sanja Vuković Veić rekla je kako će na ovogodišnjim konferencijama koje će se održati na sajmu iskustva sa sudionicima podijeliti vodeći lideri hotelijerstva kako bi savjetodavno mogli pomoći ostalima koji se hotelijerstvom i bave.
– Sajam GAST Pro prvi je sajam nakon uspješne turističke sezone i javila se potreba i od strane turističkih djelatnika i od strane naših izlagača da na neki način sumiraju sezonu i odrade neke smjernice kako poboljšati narednu sezonu. Okosnica ovog sajma je znanje, tako da svim sudionicima, izlagačima i turističkim djelatnicima kroz dvije konferencije, kroz četvrtu turističku mrežu i kroz konferenciju za male iznajmljivače nudimo bogati program. Kroz taj program su se stručnjaci iz turizma skupili upravo u ovom periodu u Splitu kako bi komentirali što treba učiniti kako bi se napravilo poboljšanje za iduću sezonu – rekla je Vuković Veić.
Župan Zlatko Ževrnja je rekao da se godišnje ulaže u promociju dalmatinskih odredišta osam milijuna kuna, a da treba dalje razvijati kulturni i ruralni turizam jer su gosti pored mora željni doživjeti dalmatinsku kulturnu baštinu, hranu i običaje. Također je rekao da se treba i u cikloturizam nastaviti ulagati jer s njime započinjemo i završavamo sezonu.
Potrebno je i dalje razvijati kulturni i ruralni turizam
– Ovaj sajam je jako važan i dolazi u dobro vrijeme nakon turističke sezone kad svi naši turistički djelatnici provjere svoje bilance, a i na jedan način planiraju svoje potrebe za iduću turističku sezonu. Vidimo da će biti niz edukativnih programa, konferencija i konferencija što se tiče europskih fondova, jer turizam je ono što nas ipak drži iznad vode da ne ne bismo potonuli do kraja u onom gospodarskom i socijalnom smislu. Svake godine izdvojimo osam milijuna kuna za promociju našeg županijskog turizma, a tu podrazumijevam da se obuhvati sve gradove i općine, kako u priobalju tako i na otocima i u Dalmatinskoj zagori. Trebalo bi dalje razvijati kulturni i ruralni turizam, jer gosti žele, osim našeg mora vidjeti i našu izvornu baštinu, hranu i običaje, kao i cikloturizam s kojim otvaramo i zatvaramo sezonu – rekao je Ževrnja.
Također, rekao je da ga veseli ova brojka o rastu, dolaska i noćenja u sezoni u odnosu na prošlu godinu i da je ovo zaista najbolja turistička sezona u 25 godina Hrvatske samostalnosti, a kaže da znam kako se na turizam nadovezuje proizvodnja hrane, razni obrti, proizvodnja suvenira i drugih potrepština, stoga putem Odjela za turizam SDŽ i turističke zajednice ulažu velika sredstva za promociju županijskih turističkih odredišta.
Direktor TZ SDŽ Joško Stella je kazao kako je cilj ovog sajma na jednom mjestu okupiti sve čimbenike raznih popratnih djelatnosti kao i onih grana koje podupiru glavnu – turističku. Također je naveo da sve popratne aktivnosti donesu što veću korist lokalnoj zajednici, uključujući ovaj sajam.
– Turizam je pokazao da je kvalitetan u našoj županiji i pokazuje veliki potencijal. Cilj je da sve popratne aktivnosti koje se vežu uz turizam donesu što veću dobrobit lokalnoj zajednici, a jedna od tih aktivnosti je i sajam GAST Pro koji će okupiti sve poduzetnike koji se bave ulaganjima u turizam, opremu i slično. Sam turizam nije nikad samo turizam i uz njega se vežu mnoge popratne djelatnosti, a sutra će to biti poljoprivreda. Cilj je da se što više lokalnih poduzetnika uključi, a ne samo kao iznajmljivači, hotelijeri i ugostitelji, već kao sve popratne djelatnosti koje podupiru ovu glavnu – rekao je Stella.