Predsjednik splitskog HDZ-a i 5. na listi u X. izbornoj jedinici, Petar Škorić, u razgovoru za Dalmacija News otkrio je kako će sve mjere biti usmjerena razvoju Dalmacije…
U parlamentarno razdoblje svi dalmatinski političari spominju
Dalmaciju i potrebu ulaganja u njen razvoj. Narod je i više nego sit
svakakvih obećanja političara, koji zaborave odakle čim prođu
tunel sv. Rok. Zbog čega ste vi i vaše kolege s liste drugačiji?
Koji su to projekti koji će Dalmaciju dignuti na noge?
– Drugačiji
smo jer imamo sposobne
i dokazane kandidate koji koji
su se na različitim područjima dokazali i stekli znanje i iskustvo
služeći svome narodu. To su ljudi koji
imaju viziju, znanje i sposobnost za velike projekte i koji će
raditi u razvoju svih segmenata društva.
Mi
nećemo samo obećavati – mi ćemo jasno definirati, planirati i
realizirati!
Dalmacija
ima sve preduvjete da može i mora generirati veći gospodarski rast,
a ne da nam se sve temelji i ovisi na turizmu. Zato je HDZ -u prvi
prioritet i prva obveza, kroz neiskorištene industrije, dovesti
nove investicije i snažno pokrenuti gospodarstvo, te zaposliti sve
koji žele raditi. To
znači da naša Vlada neće igrati ulogu promatrača već će
različitim razvojnim i ekonomskim mjerama utjecati na rast
zapošljavanja, rasterećenje poreznih obveznika, jačanje
poljoprivredne proizvodnje i industrije. Poduzetnicima
i obrtnicima
smanjit ćemo
namete na rad. Uz smanjenje opće stope PDV-a i podizanje granice
ulaska u sustav PDV-a, smanjit ćemo porez na dobit na 18%, povećat
osobni odbitak sa 2600 kn na 3700 kn.
Pored
navedenih mjera, našim gospodarskim subjektima na području Splita i
Dalmacije ćemo pomoći pokretanjem velikih infrastrukturnih
razvojnih projekata, poput Pelješkog mosta i kvalitetnije prometne
povezanosti. Zatim su tu nove iskrcajne i ribarske luke poput
Makarske, Jelse, Starigrada i Supetra, te početak izgradnje ribarske
luke u Komiži i u Brižinama u Kaštelima. Tu su i projekti
melioracije Sinjskog i Imotskog polja. Posebne mjere su napravljene
za „spajanje“ turističke ponude u priobalju i na otocima s
poljoprivrednom proizvodnjom u zaobalju, kao i za jačanje turizma i
drugih gospodarskih djelatnosti u Zagori.
Sve
mjere ćemo usmjerili prema tome da Dalmacija bude područje novih
investicija, koje će potaknuti gospodarski rast i donijeti
prosperitet cijelom području,
što će građanima omogućiti da rade i dobro žive od svoga rada.
Za sve navedeno i jaki Split treba nam
jaka i čvrsta Hrvatska vlada koja će realizacijom ambicioznog
gospodarskog programa vratiti vjeru i optimizam u bolju Hrvatsku
budućnost.
Što
biste izdvojili od dosadašnih investicija i ulaganja u Split?
– Na žalost nemam
ništa za izdvojiti jer ništa nisu ni napravili, sve je ostalo samo
na praznim obećanjima. Milanovićeva vlada je po pitanju
investicija u širokom luku zaobilazila Split i Dalmaciju, kojima
ništa dobra nisu donijeli u četiri godine vlasti. Iza sebe ostavili
su samo četiri godine izolacije i stagnacije. Sve su izlagali i
danas bez imalo srama ponovno paradiraju našim rivama tražeći
povjerenje.
Već
neko vrijeme ulazite u problematiku Karepovca. Tko je odgovoran za
Karepovac i njegovo zapuštanje, Grad ili država? Do koje je mjere
došlo s tim problemom, hoće li građani Splita plaćati u konačnici
propuste političara?
– Kao
Splićanin najbolje znam što bi rješavanje Karepovca značilo za
budućnost grada i kvalitetu života svih građana. Trenutno
najveću odgovornost ima gradonačelnik Baldasar kao i tehnički
ministar Dobrović jer ništa nisu poduzeli oko povlačenja
bespovratnih sredstava iz EU fondova koje imamo na raspolaganju, a i
prolognirano je usvajanje Plana gospodarenja otpadom. Stoga ćemo
odmah zatražiti usvajanje Plana gospodarenja otpadom, a od resornog
Ministarstva i Fonda za zaštitu okoliša da s gradom Splitom
pripreme i realiziraju mogućnost financiranja sanacije Karepovca
bespovratnim sredstvima EU, koje se kao opcija sada ne razmatra zbog
neznanja, čime ćemo spriječiti plaćanje ogromnih penala koji na
dnevnoj bazi mogu biti po nekoliko desetaka tisuća € mjesečno
(ovisno BDP-u i količini odloženog neobrađenog otpada). Sanacija
Karepovca mora odmah početi.
Vidimo
probleme sa prometnom infrastrukturom u Splitu, koja je posebno
izražena tijekom turističke sezone. Tko je odgovoran za kaos koji
nastaje svakog lipnja?
– Nije
riječ samo o neodgovarajućoj prometnoj infrastrukturi u gradu i u
pristupima Splitu. Nekoliko desetina tisuća objekata u istočnim
dijelovima Splita nema niti kanalizaciju, a pojedina naselja su sa
lošom vodom i strujom. Odgovorni su prije svega oni koji su
obećavali 4 godine, a nisu ništa napravili. Prisjetimo se samo
obećanja o projektu Istočne obale, čija realizacija je mogla u
najvećoj mjeri rješiti prometnu zagušenost grada – a što su
napravili – ništa. Čak nam je i sam gradonačelnik priznao kako se
po pitanju Istočne obale puno više napravilo u 4 mjeseca HDZ-ove
vlade, nego u 4 godine bivše SDP-ove vlade.
Koja su
rješenja, možete li vi kao Saborski zastupnik utjecati na takve
probleme?
– Uvjeravam
Vas, niti jedan veliki ili razvojni značajan projekt nije moguće
realizirati bez suglasja loklane i državne razine. Upravo tu vidim
priliku svog djelovanja u budućnosti, a to je da budem poveznica i
operativni lider koji će na najaktivniji mogući način tražiti
sinegriju državne i lokalne vlasti na realizaciji velikih razvojnih
projekata.
U
svojoj kampanji spominjete brzu cestu Split-Omiš i zaobilaznicu.
Kolike su šanse da se u dogledno vrijeme pokrenu projekti izgradnje
brze ceste i zaobilaznice, koje su itekako zahtijevne ali i jako
skupe?
– Dosta
je više praznih priča o zaobilaznici Split-Dugi Rat-Omiš, o čijoj
se izgradnji godinama obećava i priča. Došao je trenutak da taj
problem riješi. Prihvaćena je studija izvodljivosti i nakon
prihvaćanja ekološke studije krećemo s pripremom projekta za
kandidiranje izgradnje iz EU fondova. Riječ je o velikim sredstvima
od 272 milijuna eura, pa će se krenuti s faznom gradnjom.
Međutim,
mi nećemo sjediti i čekati njenu izgradnju. Sramotno je da imamo
izgrađenu novu modernu prometnicu koja se ne koristi jer završava
tunelom iznad kanjona Cetine koji ne vodi nigdje, te stoji jer nam
nedostaje most i kratki tunel da se cestovno povežemo s Naklicama i
alternativnim pravcem preko Tugara sa Splitom. To je najbrže
rješenje za alternativni spoj Omiša i Splita, koji će poboljšati
sigurnost građana i rasteretiti Jadransku magistralu do konačnog
završetka izgradnje nove ceste Split-Dugi Rat-Omiš.
Navijači
sve više prigovaraju HDZ-u zbog HNS-a i prolongiranja provedbe
Zakona o sportu.
– Odmah
da razjasnimo neke stvari. Sjetimo se da je nekadašnji ministar
Jovanović najavio isušivanje močvare, pa se postavlja pitanje
zašto to nije napravio SDP u svom četverogodišnjem mandatu?!
Mi
smo u više navrata oštro reagirali zalažući se za izgradnju
pravednijih odnosa i rješavanje nagomilanih problema i anomalija u
hrvatskom nogometu čije je ishodište HNS. Isto tako, učinili
smo sve da odmaknemo politiku od Hajduka i na tome ćemo istrajavati
i u HNS-u.
Podsjećam
da smo među prvima zatražili od ministra Šustara da ne pokreće
izmjene Zakona o športu, već da potakne sve institucije na njegovo
provođenje.
Prema tome,
za HDZ je Zakon o športu na snazi i mi ćemo kad dođemo na vlast
osigurati njegovo provođenje kao is vih drugih zakonskih propisa. To
je javno obećao budući predsjednik Vlade Andrej Plenković, koji je
i najavio uvođenje financijske odgovornosti u sportskim
klubovima i savezima, kako bi njihovo poslovanje učiniti
transparentnijim.