Akcija, koja je
započela u popodnevnim satima, provela se u suradnji s Udrugom Podvodnih Aktivnosti (UPA) Rostrum, američkom organizacijom
Travel Matters Foundation i Hotelom Krilo te se u njoj uklonilo
blizu 32 kubna metra otpada, što je dosada najveća količina otpada uklonjena iz
mora u akciji čišćenja u Krilu Jesenice. Nevjerojatnu podršku i pomoć u akciji
pružili su i Javna vatrogasna postrojba
Split, Podvodno istraživački klub Mornar iz Splita, organizacija ImpactTrip te ronilački klub Calypso iz Omiša.
Krilo Jesenice
mjesto je poznato po dugogodišnjoj tradiciji brodogradnje, brodskog prijevoza
putnika te turističkih krstarenja brodom. Nažalost, to je također luka u kojoj
se nedvojbeno nalazi i velika količina otpada u moru. U istom su mjestu
prethodno provedene dvije akcija čišćenja podmorja koje je također inicirala
organizacija Green Sail te kojima se također uz pomoć ronioca i ostalih volontera
već nakon nekoliko sati postigao veliki učinak.
Veliki doprinos u
realizaciji ove akcije čišćenja podmorja imao je i trgovački lanac LIDL osiguravanjem namirnica za pripremu večere za
sve neumorne volontere te komunalna
služba Peovica koja je sve volontere podržala u brzom i učinkovitom
provođenju same akcije osiguravanjem odgovarajućeg kontejnera za ispravno odlaganje velike količine izvučenog
otpada.
Nažalost, ono čega
je u ovoj zadnjoj akciji nedostajalo je upravo aktivna potpora lokalne
zajednice na terenu. Budući da su se ovoj akciji odazvala tek tri lokalna
stanovnika, jasno je da odaziv lokalne zajednice nije bio jednak nesebičnom
odazivu mnogobrojnih ronioca i ostalih volontera. S obzirom na to da se ovakvim
akcijama ne želi samo očistiti more od otpada, već i razviti svijest lokalnog
stanovništva o važnosti očuvanja mora i morskog okoliša, nadamo se da će se ovom
akcijom i velikim doprinosom svih sudionika motivirati upravo to isto lokalno
stanovništvo da se uključe u slične buduće aktivnosti jer su takve akcije
korisne upravo za njihovu zajednicu.