Prije tri godine OŠ Manuš uvela
je sustav “e-dnevnik” što se pokazalo jednostavnijim, bržim i boljim
načinom od papirnate dokumentacije. Podaci su
dostupni roditeljima i učenicima u svakom trenutku dok nastavnici predmetne
nastave nemaju uvid u ocjene učenika iz drugih predmeta, pa pri ocjenjivanju
mogu biti objektivniji. Koliko se toga promijenilo u
načinu rada i ocjenjivanju učitelja zna najbolje ravnateljica Marita Guć.
– Ovo je treća godina da
koristimo sustav e-dnevnika. Iako je ispočetka bilo nedoumica i pitanja oko
toga, zadovoljstvo roditelja i učitelja sada je obostrano. Roditelji imaju brzi
uvid u stanje ocjena djeteta. I iako u svakom trenutku imaju uvid oni i dalje
dolaze na pojedinačne informacije u školu što nam je jako drago jer to pokazuje
da sustav, u tom smislu, nije zakazao.
Ono što je meni kao ravnateljici bilo jako bitno jest to da smanjimo, odnosno
povećamo objektivnost ocjenjivanja. Naime, svaki predmetni učitelj vidi samo
svoju ocjenu unutar sustava e-dnevnika, a ja kao ravnateljica, uz administatore,
jedina imam uvid u kompletno sve ocjene i predmete za sve razrede. Sustav
e-dnevnika, generalno gledajući, donio je samo dobre stvari – kazala je
ravnateljica Guć.
Nakon što su se uključili u
sustav “e-dnevnika”, ove godine su se prijavili na pilot-projekt
vrijedan 300 milijuna kuna “E-škole: Uspostava sustava razvoja digitalno
zrelih škola”.
– Pošto smo se uključili u e-dnevnik nekako nam se najlogičnijim
nametnulo i da se prijavimo na CARNET-ov natječaj, a to je pilot projekt
e-škola. 85% sredstava osigurava se iz EU fondova, dok ostatak pokriva
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. CARNET je za prvu fazu projekta
između 705 osnovnih škola izabrao 105 škola među kojima se i mi nalazimo. Da
bismo uopće dobili priliku za sudjelovati u projektu morali smo proći određenu
papirnatu proceduru i dobiti podršku od našeg osnivača, u ovom slučaju od Grada
Splita koji se obvezao da će kada projekt završi na sebe preuzeti kompletnu
tehničku podršku i infrastrukturu – rekla je Guć.
Osim tehničke podrške Grada, školu će informacijsko- komunikacijskim tehnologijama opremiti CARNET.
– CARNET će nam školu početkom 2016. opremiti s računalima
za administrativno-tehničko osoblje, mene – ravnateljicu, stručne suradnike,
učitelji će dobiti tablete, a jedna do dvije učionice tzv.sema predmeta
(fizika, matematika, kemija i biologija), bit će opremljena sa tabletima na
način da će svaki učenik imati svoj tablet. U tom razredu će biti i pametna
ploča te će se nastava pratiti kroz digitalne sadržaje, a sve to namijenjeno je
učenicima sedmih i osmih razreda. Mi ćemo za uzvrat razvijati tzv. digitalni
scenariji učenja, odnosno digitalne nastavne sadržaje. Napravit ćemo komparaciju
između onih učenika koji nastavne sadržaje
uče na na takav i onih koji koriste klasičnu, tradicionalnu nastavu kako
bismo vidjeli da li oni učenici koji uče uz pomoć novih tehnologija u konačnici
imaju bolje ishode – pojasnila je ravnateljica.
Kranji cilj projekta “E-škole: Uspostava sustava
razvoja digitalno zrelih škola” jest da se digitalni
sadržaji razmjenjuju s drugim školama u državi ali i europskim zemljama s
kojima OŠ Manuš surađuje razmjenjujući informacije i iskustva, a sve to kako bi
školu otvorili ka širem obrazovanju.
Starohrvatsko
pismo glagoljicu čuvaju od zaborava
Učenici OŠ Manuš već dvije godine uspješno provode europski
projekt “Od starog pisma do novog prijateljstva” koji je odobren od
Agencije za mobilnost i programe EU – Erasmus plus, a kroz koji njeguju i
čuvaju i starohrvatsko pismo – glagoljicu. Njihovom projektu su se priključile
i škole – partneri koje također proučavaju i predstavljaju svoja stara
zaboravljena pisma.
– Osnovna tema našeg projekt je starohrvatsko pismo glagoljica.
Ono je jedan od simbola hrvatskog nacionalnog identiteta i cilj ovog programa
je njegovanje i očuvanje glagoljice od zaborava. Našem projektu su se
priključile i škole-partneri iz Rumunjske, Turske, Poljske i Portugala. Oni će
u sklopu ovog projekta proučavati i predstaviti svoja stara zaboravljena pisma.
Projekt će trajati do kolovoza 2016.godine
– rekla je Guć.
U planu su i posjete školama-partnerima kao i da predstavnici tih
istih škola dođu u posjet OŠ Manuš.
– Zajedno sa svoje tri učiteljice koje sudjeluju u projektu bile smo
u posjetu Portugalu u listopadu prošle
godine. Nedavno smo se vratile iz Rumunjske, a 6. prosinca bi osmero mojih
učenika skupa sa četvero učitelja trebalo otputovati u Tursku u grad Izmir gdje
bi se trebale dogovoriti daljnje projektne aktivnosti.
Također, spojili smo se sa Slavonijom
i taj projekt ćemo u proljeće prezentirati u Slavonskom Brodu. Naše staro pismo
glagoljicu podigli smo na jednu razinu od nacionalne važnosti i iako ova priča
traje već dvije godina, ona će se nastaviti i dalje jer zapravo najveća
vrijednost svih ovih događanja je druženje učenika iz različitih dijelova
Europe, iz različitih kulturnih sredina, različitih vjera. Ovakvi susreti
potiču veći stupanj razumijevanja i tolerantnost, grade mostove prijateljstva
među mladim ljudima i zalog su sretne i mirne budućnosti – istaknula je ravnateljica.
Jedini Dječji forum učenika u Splitu
U ovoj splitskoj školi postoji i
Dječji forum koji je ujedno i jedini u gradu Splitu.
– U našoj školi ima ustrojen Dječji
forum i ja mislim da smo jedini u gradu Splitu koji u školi imamo forum na taj
način. Dječji forum je sastavljen od učenika na kojem se oni sastaju jedan put
tjedno i raspravljaju o svim mogućim aktualnim temama. Vode jednu vrstu dječje
debate u smislu aktualne situacije odnosno nekakvih problema. Raspravljaju o
socijalno ugroženima, posjećuju staračke domove, organiziraju se razno razne
humanitarne akcije, a sada smo svi zajedno došli na ideju da sljedeće
pougodište posvetimo uređenju okoliša
škole i školskog igrališta kako bi svi naši učenici u produženom boravku, a i
sva djeca koja koriste naše igralište bila na dobitku. Očekujemo pomoć
roditelja u smislu donacijskih sredstava, Grada kao osnivača, gradskog kotara
Bol-Manuš kako bi mogli nabaviti tobogane, promijenit koševe, nabaviti stolove
za šah i društvene igre. To je aktivnost koja nas sada okupira, a koju ćemo
realizirati u drugom polugodištu – objašnjava Guć daljnje planove.
Mali manuševci koji pohađaju produženi
boravak, trenutno izrađuju čestitke za nadolazeće blagdane koje će škola
poslati na stotine adresa: svojim učiteljima u mirovini kao i partnerima kojima
će zasigurno biti drago primiti dječjom rukom ispisanu čestitku za razliku od
već dosadne sms poruke, ma koliko ona šaljiva i puna različitih emotikona bila.