Iako su prije
skoro deset godina Hrvatske ceste započele s izgradnjom brze ceste Trogir – Omiš,
projekta vrijednog 200 milijuna eura koji je trebao biti završen 2008.godine,
od ceste nema ni spomena, izuzevši dio kroz Kaštela. Goleme gužve, naročito
ljeti, stvaraju se na dionici od Barutane do Omiša, a do susjedne nam općine
Podstrane, iz Splita se putuje i do sat vremena.
Ljeti kroz
Podstranu prođe oko 60 tisuća vozila stoga ni
ne čudi da problemi, odnosno krkljanac automobila i autobusa, nastaje i
u samoj Podstrani gdje se već desetljećima čeka na proširenje državne ceste kao
i na izgradnju županijske ceste od Podstrane
preko Žrnovnice do Tugara koja bi značajno rasteretila postojeće prometnice, a
samim time i smanjila broj prometnih nesreća koje su, nažalost, ljeti u velikom
porastu.
– Dugo pripremam
dokumentaciju i upravo smo sad pri kraju, znači glavni projekti su pri kraju,
lokacijska dozvola je pravomoćna, parcelacijski elaborati su na ovjeri.
Iskrsnuo je jedan mali problem ali to ćemo riješiti s gospodinom Radenjevićem
nakon čega elaborati idu na ovjeru u katastar. Dakle slijedi uobičajena
procedura nakon koje kreću imovinsko pravni odnosi – rekao je Zlatko Čaljkušić iz Županijske uprave
za ceste.
Cesta kakva je sada predstavlja opasnost za sudionike u
prometu, kako za vozače tako i za pješake, posebice za školarce osnovne škole
„Strožanac“ koji svakoga dana hodaju cestom bez nogostupa i rasvjete kako bi
stigli na nastavu. Obzirom da se kod nas malo toga napravi u predviđenom roku,
izgradnja županijske ceste Podstrana – Žrnovnica – Tugare neće započeti ni ove
godine. Iz Županijske uprave za ceste poručuju da će radovi krenuti tek one
slijedeće.
Projekt prihvatljiv, cesta čeka
Iako se s izgradnjom pedesetak kilometara duge
četverotračne brze ceste od Trogira do Omiša započelo prije punih devet godina
još uvijek se ne zna kada će i hoće li uopće ta cesta ikada biti završena.
– Ta cesta život znači.
Samo ako uzmemo u obzir broj od 59 tisuća vozila koja prođu kroz stobrečki
semafor ljeti onda ćemo znati koji je to prioritet. Prioritetnije je puno toga
što se gradi, ali nažalost takva je situacija i ipak politika mora poklopiti
ruku na tom – rekao je Ante Šošić,
dožupan Splitsko-dalmatinske županije.
Investitori projekta vrijednog 200 milijuna eura su
Hrvatske ceste, a studija izvodljivosti
već je prihvaćena.
– Projekt je prihvatljiv
i priuštiv. Financira se iz Europskih fondova i Europska komisija je potvrdila
financiranje tog projekta. Hrvatske ceste će izdvojit dio troškova uz kamatu od
1%, a ostalo će se financirati iz EIB-a (Europske investicijske banke) – kazao
je Šošić.
Izgradnja brze ceste Trogir – Omiš trebala bi se odvijati u
tri faze: od Trogira do Solina, od Stobreča do Dugog Rata i od Dugog Rata do
istočnog izlaza iz Omiša.
– Ide četverotračna
cesta od Solina prema Dugom Ratu. Od Dugog Rata se prema Omišu nastavlja
dvotračna cesta i tu cestu treba gurati svim silama – istaknuo je Šošić.
Budući da se projekt nekoliko puta mijenjao odustalo se od
zaobalne verzije na dionici od Stobreča prema Omišu te će se ipak ići uz more.
Ulaganje u prometnicu Trogir – Split – Omiš od životnog značaja za cijelu srednju
Dalmaciju, više je nego opravdano, stoga se pitamo gdje
je sada opet zapelo.