Eko-škola “Split 3” obilježila svoj dan

Međunarodne Eko-škole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova, osnovnih i srednjih škola, dječjih vrtića i učeničkih domova, te škole za djecu s posebnim potrebama. Nacionalni koordinator Eko-škola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa naša, a međunarodni program Eko-škole razvila je Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš, Founadtion for Environmental Education – FEE, kao odgovor na UN konferenciju 1992. godine. Program se službeno počeo provoditi od 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas se Eko-škole provode u više od 50 država svijeta koje povezuju više od 40 000 škola.

Zelena zastava kao prestižno međunarodno priznanje

Ravnatelj Zdravko Delaš s ponosom ističe kako već 24 godine radi u ovoj školi koju ove školske godine pohađa 812 učenika.

– Učenici su raspoređeni u 35 razrednih odjela. Imamo 406 učenika od prvog do četvrtog razreda kao i isti broj učenika od petog do osmog razreda. Od 2012. godine uključeni smo u projekt eko-škola koje su ujedno i program i sustav nagrađivanja. Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Eko-škole koja se može izvjesiti na zgradi škole ili izložiti u predvorju. Škole također dobivaju i povelju Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, pravo na logo koji će se nalaziti na dopisima, stječu mogućnost medijske promidžbe u Hrvatskoj i svijetu, te različite poklone poput računala ili drugu školsku opremu od predstavnika lokalne zajednice, sponzora i drugih. Evo baš ovih dana moram otići po naš Certifikat i Zelenu zastavu gdje će biti i predstavnici Ministarstva, vjerskih zajednica i Agencije za odgoj i obrazovanje. Tu su pozvani svi oni koji su dobili status Eko-škole, znači ima škola koje su tu već desetak godina, a ima i onih koji su tek pristupili ovom programu i koji će po prvi puta dobiti Zelenu zastavu i Certifikat – rekao je Delaš.

Cilj programa Eko-škola je ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Eko-škole, te odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti. Škole koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Eko-škole i Zelenu zastavu sa znakom Eko-škole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa. 

Zelena i plava čistka za čišći i ljepši život

– Mi smo današnjim danom svoj nastavni plan i program dovršili te ispunili sve uvjete da obnovimo status. Ovo nam je drugi put da ga obnavljamo i  nadamo se da ćemo jednog dana dobiti brončanu, srebrnu, zlatnu i dijamantnu plaketu. Škola mora ispuniti određene uvjete pa tako sve ono što predamo u rujnu kao nastavni plan i program za tu školsku godinu do kraja školske godine se mora i ispuniti. Tako da šlag na kraju je zapravo ovakav jedan projektni dan gdje predstavljamo sve ono što smo radili – istaknula je eko-koordinatorica ove škole, profesorica Andrea Petrović Vidović.

Škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla korak dalje, te produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati na mrežnim stranicama programa – eko.lijepa-nasa.hr

– Svi učenici su uključeni u Eko-školu i zapravo se vidi jedna velika promjena od onoga trenutka otkada smo uopće dobilo status Eko-škole pa do danas. Učenici su više svjesni o važnosti ekologije i okoliša i koliko zapravo mi možemo tome pridonijeti, a da nam život bude ljepši i čišći. Svake godine organiziramo Zelenu i Plavu čistku. U Zelenoj čistki čistimo okoliš škole, a u Plavoj čistki odemo malo prošetati do Žnjana i očistimo jedan dio plaže. Ovim projektom su djeca puno svjesnija, ne bacaju otpatke oko škole već ih bacaju u koševe i stvarno vole sudjelovati u ovakvim radionicama i projektima. Njima je to sve zanimljivo i nešto malo drugačije od onoga standardnog učenja – kazala je Petrović Vidović.

Projekata koji su napravljeni kroz ovu školsku godinu ima mnogo.

– Škola ima i vlastito komposište tako da jedan put tjedno eko-patrola koju čine učenici škole, na način da iz svakog razreda po dva učenika odnose ostatke hrane iz školske kuhinje u to komposište. Zatim smo se priključili projektu eko-paket gdje skupljamo tetrapak ambalaže i odlažemo ih u za to specijalne kontejnere. Imali smo i radionice oslikavanja lončanica i presađivanja cvijeća s čime smo oplemenili radni prostor učionica predmetne nastave. Posadili smo rogač, obrezivali masline iz školskog vrta. Sudjelovali smo na državnom Eko kvizu “Lijepa Naša” gdje smo osvojili četvrto mjesto, ali gdje je naša prezentacija vezana za EE otpad, za elektornički otpad, pohvaljena kao najbolja – istaknula je Petrović Vidović.

Prodajno – humanitarni štand za SolidarnoSt

U sklopu dana škole postavljen je i prodajno-humanitarni štand školske zadruge “Tršlja” koja postoji već 5 godina, a djeluje kroz 4 sekcije.

– Imamo malu biljnu ljekarnu u kojoj proizvodimo prirodne osvježivače prostora, melem, nevenovu kremu, sapune. Imamo krojačku dekoratersku sekciju, sve vezano uz tekstil i tu radimo dosta nakita. Jedna sekcija je kulinarska. Radimo džemove, a imamo i masline u našem vrtu pa proizvodimo i maslinovo ulje. I još postoji likovna sekcija u kojoj radimo malo i s keramikom – rekla nam je profesorica Vesna Buljan.

Današnje prodajne predmete napravili su učenici i roditelji, ali pomogle su i bake. Svake godine dio prihoda od prodajne izložbe ide u humanitarne svrhne, a ovog puta će ga donirati za socijalni dućan “SolidarnoSt”.

Povodom Dana škole učenici sedmih i osmih razreda ukrasili su školski vrt “land artom”, održane su radionice u kojima su učenici mogli izrađivati kućice za ptice od drveta ili tertarapaka, održano je završno natjecanje u šahu, prvenstvo u nogometu,… ali i svečana priredba u kojoj su sudjelovali učenici svih razreda.

POSLJEDNJE DODANO: