Pozitivna strana Facebooka: Učenje međukulturalne komunikacije

Projekt  uključuje društvene medije
kao okružje za učenje jezika i kulture, uključivanjem međukulturalne komunikacije
i odnosa između  učenika Graditeljsko
geodetske tehničke škole iz Splita  i Menntaskólinn
í Kópavogi (gimnazije i strukovne kulinarske škole) u Reykjaviku na Islandu. Komunikacija će se odvijati on-line, putem Facebooka i drugih društvenih
medija, te osobno, posjećujući jedni druge. Društveni mediji nisu iskorišteni samo u svrhu
međukulturalne interakcije, već i kao vitalni dio okružja za učenje stvarajući
novu dimenziju u prostoru  učenja. Ono
osnažuje nastavu stranih jezika poboljšavajući sve četiri jezične vještine,
proširujući njihove kulturne kompetencije i interese, umrežujući i
razmjenjujući informacije i osobne dojmove vezane uz njihova područja interesa.

Menntaskólinn í Kópavogi je bio prvi u upotrebi
digitalne tehnologije u poučavanju i učenju na Islandu. Taj je razvoj u velikoj
mjeri potaknut jezičnim odjelima u školi. Autori projekta, dr. Reynir Þór Eggertsson  i Magda Maver, prof. upoznali
su se  u Europskom centru za moderne
jezike Vijeća Europe u Grazu,u studenom 2016., tijekom radionice Action research
communities for language teachers
, na kojoj su predstavljali svoje zemlje.
Nakon toga je
uslijedila on-line suradnja islandskih i hrvatskih srednjoškolaca u zajedničkom
mini projektu Using News Media &Facebook in Cross-Cultural links i  grupi na Facebooku- Action
Project IceCro 2016.

Hrvatski učenici su razvijali vještinu pisanja
dijeleći novinske članke i komentirajući ih na engleskom jeziku,a njihovi
vršnjaci iz Islanda na Danskom. Hrvatski srednjoškolci su također pisali sažetke
od 100-200 znakova na engleskom jeziku komentirajući ponuđene slikovne
materijale i tematske video clipove u kojima su 
bili protagonisti. Na taj su način poboljšavali vlastite vještine govora. 
Očekuje
se da će F2FCult, Erasmus+ projekt, povećati jezične kompetencije učenika i
izgraditi most prijateljstva među njima, a potom i bolje razumijevanje
različitih tradicija i kultura koje oblikuju naše živote i naša stajališta.

Učenici
Graditeljsko geodetske tehničke škole koji će sudjelovati u projektu su:iz 2a
razreda zanimanje geodetski tehničar: Vinka Novak, Frane Vukičević, Luka
Knežević
, Jure Muslim, Marko Kulić, Marin Jakas, Toni Tomić, Mario Kovač; iz 2d
razreda zanimanje arhitektonski tehničar: Marin Budimir i iz 1b zanimanje
građevinski tehničar: Mario Cvitković. Do sad su pokazali zavidnu razinu jezičnih
kompetencija i digitalne pismenosti. Oni su dream
team
Graditeljsko geodetsko tehničke škole koji može, zna i hoće.

POSLJEDNJE DODANO: